tirsdag den 6. januar 2009

Modstridende oplysninger.

Jeg havde lige bestemt at, når jeg havde strikket min strømpe færdig, så skulle der være strikkepause. Tidsel kan godt vente, den driller mig alligevel. Min arm er desværre begyndt at gøre ondt igen, så den vil have godt at lidt hvile. Symaskinen trænger også til at blive rørt :-) Meeenn............. Så var det jo lige at, der er udsalg i Fandango! Og så kom jeg til, at købe lidt ind. Kun lidt! Jeg syntes at jeg begrænsede mig meget. :o) Nå, men her er så, hvad der endte i min kiste: Strømpegarn, tænk jeg er begyndt at syntes det er sjovt at strikke strømper. Det havde jeg aldrig troet skulle overgå mig :-) Sort Lima, til at halstørklæde, til min nye hue. (det var ikke udsalg) Og noget lyseblåt hør, som jeg vil lave Årringe i, til sommer. ( Fra Strik Naturligvis)

Jeg har en svag karakter :-(

Jeg må finde ud af ,hvordan jeg kan strikke lidt, men samtidig skåne min arm. Jeg må vist i tænkeboks og udtænke en genial løsning.

Forslag modtages gerne :-))

10 kommentarer:

  1. Hvor skægt Tine - jeg købte også strømpegarn:-) 2 nøgler Regia i blå/turkise farver og 2 nøgler lilla Lana Grossa ligesom dig. Men jeg synes heller ikke, der var så meget interessant på udsalg.
    Synd med din arm - du må prøve at skåne den.

    SvarSlet
  2. Rygrad som en regnorm hedder det... :-) Men pyt da med det; du har fået noget skønt garn med hjem fra Fandango.
    Øv med din arm. Der er vel ikke rigtig andet at gøre end hvile. Måske du kan sætte en daglig tidsbegrænsning på: max ½ time eller sådan. Det er jo ikke meget, når projekterne står i kø, men armen skal jo holde længe - så gør garnet og strikkeoplevelsen det også! ;-)

    kh. Marlene

    SvarSlet
  3. Hej Tine
    Det er sjovt som man ofte køber det samme. Efter min veninde har skamrot de strømper ( mit første par) i julegave - måtte jeg også lige købe lidt strømpe garn.
    Hvor i din arm er det præsist det gør ont -jeg døjer med noget seneværk på toppen af albueledet og ved skuldertilhæftningen. Har fået et " bånd" til at spænde rundt om armen over albuen. Bruger det bl.a. når jeg strikker. Altså kun i de perioder hvor jeg har problemer. Ved min vanlige fys. lærte jeg også at man ikke måtte maserer der hvor det gør ont da det vedligeholder problemet. Man skal strække ud i stedet. Det hjælper super meget og gør jeg kan strikke uden de store smerter.

    SvarSlet
  4. Ved du hvad, Tine, jeg synes faktisk det ser ud som om, du har en aldeles stærk karakter :-) Du har jo kun købt ind til fornuftige og gennemtænkte projekter :-)
    Lækre sager er det i hvert fald!

    SvarSlet
  5. Jeg syntes at du virkelig har tænkt dig om med det garnkøb, så du behøver ikke være så hård ved dig selv ;-) pas nu på din arm !!!

    SvarSlet
  6. Sikke noget lækkert garn. Du har jo købt til konkrete projekter. Er det ikke ok?
    Er strømpegarnet også nedsat?

    SvarSlet
  7. Sikken skønne indkøb. At strikke strømper er helt bestemt sjovt, men det kan jeg jo sagtens sige, jeg elsker det jo simpelthen. For mig er strømpestrikning den ultimative afslapning.
    Håber det blir bedre med din arm. Da jeg gik med tennisalbuer fik jeg besked af fyssen på at lave udstrækningsøvelser mindst 10 gange i timen.

    SvarSlet
  8. Irene: Det var ikke det vilde, der fristede. Meen, lidt mere kunne jeg nu godt have købt :-)

    Marlene: Yep, en regnorm, det er mig :-)

    Nynne: Det er en tennisalbue jeg har. Og har før, med held, fået akupuktur for det. Strækøvelser vil helt sikkert også være godt.
    Jeg har også sådan en sort ting til at spænde på armen. Den er god.


    Lene: Tak for rosen. Når man har et gavekort i lommen, kan det godt være svært at lade være :-)

    Helle: Tak skal du have. Jeg skal nok passe på!

    Dorthe: Tak. Det strømpegarn jeg købte var sat ned og der var flere forskellige slags.

    Jane: Tak. Strømper er et nyt kapitel i mit liv. Og jeg syntes det er rigtig sjovt.
    Jeg må vist igang med de udstrækningsøvelser:-)

    SvarSlet
  9. Vi har jo et standpunkt til vi ta'r et nyt. Og som du ved er du ikke den eneste. Godt køb er noget man må gøre..:o))

    SvarSlet
  10. Rent guf du der har købt, man må jo handler når der er bud.
    Kender godt det der med den gode vilje ;D

    Yt.

    SvarSlet