søndag den 2. august 2009

En lille tilståelse

Eventyr og fantasy. Det er lige mig :-D

Så her i huset er Harry Potter blevet slugt, indtil flere gange, af mig!

harry_potter_half_blood_prince_dumbledore_potter

Så i fredags slæbte jeg Emil og Per med i biografen, for at se Harry Potter og Halvblodsprinsen. Det er nu engang bedst at have selvskab:-) SUPER god film. Ja, jeg har vel egentlig været begejstret hver eneste gang :-)

Lige inden bog 7 udkom læste jeg alle 6 op, for ligesom at være i stemningen. Og bog 7 blev slugt på en dag. Det er alle bøgerne faktisk blevet :o)

Ringenes Herre har også en særlig plads i mit hjerte. De er blevet læst rigtig mange gange.

Og da film 3 havde premiere i biografen, var jeg til maraton forestilling med 2 gode venner. Vi startede kl. 18 med film 1, fik en sandwich, så film 2, fik popcorn og kl.24 var der så premiere på film 3. En fantastisk oplevelse. Vi var helt høje bagefter.

Jeg har aldrig læst nogen af bøgerne på engelsk, men det er jeg meget opsat på lige nu,især efter i fredagens film. Så hvis der er nogen der har dem på engelsk og gerne vil låne dem ud, så giv lyd. Jeg har nemlig dem alle på dansk, og det ville vist være lidt meget at købe dem alle igen.

Jeg har også læst andre fantasy/eventyr bøger. Ofte bøger for unge, og syntes også er der er flere gode, men det er svært at leve op til J.K Rowling og Tolkien, syntes jeg :-)

8 kommentarer:

  1. Ja...de er gode både bøger og film...jeg var dog ikke så begejstret for den sidste...men den skulle da ses og skal da helt sikkert også genses..

    Harry Potter på engelsk kan du låne på biblioteker, hvis du ikke finder en der har dem privat :-)

    SvarSlet
  2. Vi er også vilde med ringenes herre!

    Harry Potter - jeg tror det er noget vi kommer til både at læse og så også at se filmene. Vores unger er lidt for små.

    SvarSlet
  3. Har du læst Isabel Allendes trilogi for børn og voksne - den første hedder Uhyrernes by? De har været på tilbud til 3 for 100 kr. hos boghandlerne i sommer, og de kan bestemt anbefales...

    SvarSlet
  4. Du er bestemt ikke alene. Jeg har også læst alle bøgerne - de første på dansk, de sidste på engelsk. Da drengene var mindre, scorede jeg rigtigt mange point hos kammeraterne, fordi jeg altid var villig til at fylde bilen og køre i biffen for at se den type film ;-)

    SvarSlet
  5. Anne: Har selvfølgelig overvejet biblioteket. Men der er desværre så tit lang kø. Nu ser jeg lige hvad der sker, eller må jeg jo stille mig op i køen :-)

    Gitte: Søren er da ikke for lille! Han vil elske dem. De første er ikke så uhyggelige som de sidste.

    Lone: Har læst den første, og fik aldrig læst de næste. Dem må jeg have fat i! Tak for tippet.

    Mette: Jeg startede med at læse HP selv,(for nemmere at kunne forklare, hvis de ikke lige kunne følge med) for dernæst at læse dem op for børnene. Men efter de første 4 bøger mistede de totalt interessen. Men jeg kunne ikke slippe dem :-)

    SvarSlet
  6. Der har vi godt nok endnu en fælles interesse, har også læst bøgerne flere gange - vi tog lige en Ringenes Herre filmkavalkade henover tre regnvejrsaftener her i ferien sammen med den ældste og svigerdatteren - ren råhygge - Harry Potter er vi bagefter med, men det bliver der snart rådet bod på :-)

    SvarSlet
  7. Pigerne og jeg har også været i totalt HP-mode her i ferien. Endnu har børnene "kun" set filmene; de 5 første, men jeg har nu fået fuldent min samling af bøgerne og glæder mig vildt til at introducere i hvert fald den ældste til dem også. Jeg ELSKER dem!! Har bog 6 og 7 på engelsk. Det er en helt anden, lidt mere intens læseoplevelse. Rowling skriver bare fantastisk!!
    Har også været til LOTR-marathon da 3'eren havde premiere. Det var altså bare godt. At se dem i sammenhæng!
    (hov, lidt lang kommentar! :-))
    Marlene

    SvarSlet
  8. Lene: Så kan du godt begynde at glæde dig, hvis du ikke er begyndt på HP endnu :-)

    Marlene: Dejligt at have en "lidelses" fælle :-D
    Jeg må simpelthen igang på engelsk. De fortjener at blive læst igen (igen)!

    SvarSlet