tirsdag den 27. oktober 2009

En hurtig beslutning.

Forleden dag så jeg Lenes flotte Cumulus, og blev genforelsket. For den trøje faldt jeg jo fuldstændig for, første gang jeg så den. Og havde egentlig glemt den lidt. Men sådan er det jo nemt, når man ser så mange flotte trøjer rundt omkring i blog land og på Ravelry. Mr. Greenjeans har længe ligget i skammekrogen, da jeg ikke rigtig syntes den passede til mig. Jeg kan ikke rigtig sætte en finger på hvad problemet var, men jeg var ikke tilfreds. Defor overvejede jeg også at trævle den op, men kunne ikke rigtig få taget mig sammen til det, og da jeg så så Cumulus, tog jeg en hurtig beslutning. Så nu er den trævlet op. Og Cumulus påbegyndt :-) Jeg strikker dobbelt med Cascade 220, og det passer faktisk fint med strikkefastheden. Men den bliver meget tyk. Nærmest jakkeagtig. Og nu må jeg så se om jeg har garn nok. (Ellers kan man da bestille noget mere :-D ) Dette garn har været trævlet op før, så jeg håber at 3 gang er lykkens gang :-)

13 kommentarer:

  1. Den er rigtig, rigtig flot "IRL", men det var ikke mindst garnet. Det garn der var brugt virkede slet ikke "tykt", men let og lækkert. Glæder mig til at se den færdig:-)
    Vi ses i aften!

    SvarSlet
  2. Du er hård, Tine!! ;-) Men god beslutning tror jeg. Og sikke langt du allerede er.
    Min er jo undervejs, men har lige ligget lidt stille, mens der har været kollegasokker på pindene.

    SvarSlet
  3. Jeg glæder mig til at se din trøje færdig. Jeg synes og det er et meget smukt stykke tekstil.
    Merete

    SvarSlet
  4. Irene: Jeg kan sagtens forstille mig at original garnet er mere luftigt.
    Min må bare blive brugt som jakke :-)

    Fru Thorsted: Ja, det er jeg måske :-) Men heller trævle op og lave noget man kommer til at bruge end strikke det færdigt og aldrig bruge det:-)

    Merete: Jamen så må vi da håbe at jeg ender med at blive tilfreds, så den heller ikke bliver trævlet op :-)

    SvarSlet
  5. genanvendelse er godt. Ikke mindst for økonomien -
    TROR DEN BLIVER SKØN

    SvarSlet
  6. Den er også meget smuk, den Cumulus. Du er ikke sen til at gøre tanker til virkelighed. Glæder mig til at se den færdig..

    SvarSlet
  7. Du er god til det der med at tage en beslutning. Synes også at der er vigtigt at vi bruger det vi strikker. Det koster trods alt både tid og penge - selv om vi hygger os. Men spildt arbejde er ærgeligt.

    Er sikker på du bliver vildt glad for Cumulus. Synes også den er fantastisk.

    SvarSlet
  8. Jeg så den live i går, Annette Danielsens egen. Den er utrolig flot.
    Det bliver spændende at se din færdig. :-)

    SvarSlet
  9. Tror at det er en god ting du har vælgt, hvis først du ikke kan komme over ens med det som man har gang i ,tror jeg tit man burde stoppe lidt op. Det burde jeg have gjort et par gange. De kommer jo bare til at ligge i skabet og ikke blive brugt.

    SvarSlet
  10. Godt du fandt den igen, Tine, den er så skøn at strikke :-)

    God ide at trevle op, når du ikke er tilfreds. Cumulus bliver smuk i den farve. Min blev let og luftig, selvom jeg strikkede med 3 tråde, garnet betyder rigtig meget på det punkt!

    SvarSlet
  11. Tak alle sammen.

    Min bliver helt sikkert ikke let og luftig.
    Mere tyk og varm.
    Men det er også ok :-)

    SvarSlet
  12. Spændende med et nyt projekt til garnet - det er da meget besparende at anvende det samme garn flere gange;-)
    Det er jo heller ikke noget ved at have et mere eller mindre mislykket projekt liggende.
    Jeg håber, du bliver glad for Cumulus - den er sjov at strikke.

    SvarSlet
  13. Jeg kan godt forstå du er gået i gang med den model. Den er også på min liste over kommende modeller på pindene - en liste der er ved at være temmelig lang.

    SvarSlet