torsdag den 28. januar 2010

Hvor er det altså bare svært..

at fotografere den rigtige farve!

Jeg har strikket Laurel færdig. Jared Flood's super fine hat. Men prøv lige at se hvor forskelligt farven faldt ud.

page

Den rigtige farve er nok nærmest det billede i bunden.

Lige som her hvor jeg har forsøgt at tage et billede, hvor jeg har den på.

003

Huen er blevet blokket med en tallerken i, som han anbefaler, for at få lidt facon i den. (på billedet ligger den til tørre incl. tallerken) Og det virker. Den er blevet super fin.

002

På lørdag flyver vi til Frankfurt. Vi skal til messe, og kigge på juleting, igen :-) Og så er det jo dejligt med en fin og varm hue.

  • Faktakboks:
  • Garn: Alpaka Fashion fra Schachenmayr Nomotta, købt hos Fandango.
  • Farve: Bloommefarvet.
  • Forbrug: 72 gr.
  • Model: Laurel af Jared Flood.
  • Pinde: 3,5 og 4
  • Bemærkninger: Super blødt garn. Jeg syntes den er blevet rigtig fin. Men jeg syntes det er rigtig svært at lave nogen pæne bomber. Jeg syntes mere de ligner indtørrede rosiner :-)

9 kommentarer:

  1. Det er blevet en virkelig fin hue. Mærkeligt at farven tager sig så forskelligt ud. Kan I have en god tur til Frankfurt!

    SvarSlet
  2. Tak, Irene.
    Måske man skal have sådan et fint kamera som Helles, før man kan få de rigtige farver?

    SvarSlet
  3. Den hue er bare så fin. Jeg har hørt at en gammel LP-plade også godt kan bruges.
    Meret

    SvarSlet
  4. Det er en super lækker hue!

    Utroligt at det er den samme hue på alle 3 billeder. Jeg har dig nærmere mistænkt for at strikke 3, så det synker i garnlageret.

    SvarSlet
  5. Ja, det kan være et problem med de billeder - men jeg kan nu godt li`"alle 3 farver" :0) smukt mønster!

    SvarSlet
  6. Meget fin hat og du har ret, det kan være svært at gengive den rigtige farve. Det kunne næsten se ud som om, at du har strikket 3 af slagsen.

    SvarSlet
  7. Den er blevet superlækker, Tine - sådan en må jeg også lave :-)
    Men det er da godt nok utroligt så forskellig farven tager sig ud på de enkelte billeder.

    Rigtig god tur til Frankfurt, det må dælme være svært at mande sig op til at se på julepynt allerede, jeg synes det er mere end nok at tænke på julegaver til julegaveKnitalong ;-)

    SvarSlet
  8. Merete: Sikke da en god ide, med en lp plade. Det tænkte jeg slet ikke på.

    Gitte: Desværre sank det ikke i lageret, jeg havde nemlig købt garnet til formålet :-)

    Kirsten: Tak. Det er et rigtig smukt mønster. Jeg overvejer også om jeg skal lave en mere i en anden farve :-)


    Bebiane: Nej, desværre. Kun 1 :-)

    Lene: Ja, det er mærkeligt at farvene er så forskellige. Jeg prøvede at tage billeder med og uden blitz og forskellige steder i stuen :-)

    Juleting er jo vores levevej, så det tænker vi såmænd ikke så meget over :-)

    SvarSlet
  9. Sikke en fin hue, og de er utrolig moderne lige nu.

    Sjovt, den samme hue kan give så forskellige farver.

    Rigtig god tur syd på. :-)

    SvarSlet