søndag den 8. april 2012

En sjov opskrift

Jeg havde set dette sjal flere steder, og syntes det var ret sjovt. Og da jeg så manglede en gave, var det helt sikkert det rette valg.

Min version (kigget efter her) ser sådan ud:

002

Genial måde at få brugt farveskifte garn på. Jeg planlægger allerede et mere. Det er nemlig også super godt som tag-i-byen strikketøj.

  • Faktaboks
  • Mønster: Wingspan (gratis på Ravelry)
  • Garn: Lang Jawoll Magic, det røde er Lana Grossa Soya strømpegarn, begge dele købt i Fandango.
  • Farve: Grå nuancer og mørk pink til kant
  • Pind: 3
  • Forbrug: 101 g
  • Forbrug i år ialt: 2205 g
  • Bemærkninger: Slog 60 masker op og vendte ved 13. Ellers fulgte jeg opskriften til punkt og prikke :-) Prøv at se under opskriften hvor forskelligt tørklædet ser ud i forskelligt garn. Det er lidt vildt!

22 kommentarer:

  1. Den opskrift har jeg også luret lidt på - og hvor er det en fin ide med en kontrastfarve som kant. Måske jeg skulle gå i gang - mangler et let strikketøj til bilen.
    Ellers strikker jeg jo påskeæg - http://strikmadogandetgodt.blogspot.com/2012/04/arne-og-carlos-og-deres-sma-paskeg.html
    men det er jo ikke bilstrik med de nye firkantede strømpepinde.
    God påske til dig.

    SvarSlet
  2. Sjov sag -måske sku' man prøve den :-)

    SvarSlet
  3. Flot tærklæde, har hentet opskriften og det må straks på to-do-listen :-) God søndag

    SvarSlet
  4. Hallo hvor er det smart, iler efter opskriften,så kommer så må den med i kassen for kommende projekter.

    SvarSlet
  5. Den har jeg også luret på, jeg synes den ser ret spænende ud og jeg er vild med den røde kontrast.

    SvarSlet
  6. Sjovt tørklæde, kan godt lide den røde kant du har lavet. Tak for link.

    SvarSlet
  7. det sjal ligger i min "to do" liste...det er så fint og de ser så forskellige ud, dem man ser rundt omkring..jeg kan rigtig godt lide dit :)

    SvarSlet
  8. Så fint det er ;)
    Opskriften er hentet.

    Yt

    SvarSlet
  9. Hvor er det et sjovt tørklæde, og meget fint med den røde kant.

    SvarSlet
  10. Hvor er det "rapt" med den røde kant. En meget fed detalje

    SvarSlet
  11. Hold da op, sikke variationer :-) Det er da godt nok en sjov opskrift. Enig med Nynne - den røde kant gør det til noget særligt :-)

    SvarSlet
  12. Du har ret. Her kommer farveskiftegarn virkelig til sin ret! Kanten er da også lige prikken over i'et!

    SvarSlet
  13. Et kjempespennende halstørkle!!! Fint med den røde kant, selvfølgelig!!

    SvarSlet
  14. Sikke da et sjovt tørklæde. Har allerede hentet det og besluttet hvad garn det skal strikkes i.

    SvarSlet
  15. Ja jeg har godt set det rundt omkring, men din er super fin og en skøn gave ! Det er en skam at vi ikke set hos Berit !

    SvarSlet
  16. Dit Wingspan er superflot og lækker detalje med den røde kant!!!

    Jeg har kigget på det på Ravelry flere gange, dog uden at hente opskriften - det gør jeg så nu efter at have set din udgave :-)

    SvarSlet
  17. Meget smukt. En hel japansk vifte. Fin med blåt og så den røde kant. Skøn sommerbluse du har lavet.

    SvarSlet
  18. Ja, det er simpelthen så flot, enkelt og simpelt at strikke. Du kan se mit her: http://dooit-justdooit.blogspot.com/2012/03/om-wingspan.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg havde set dit og det var også en af grundene til at jeg gik igang :-)
      Det er bare super flot det du har lavet.

      Slet
  19. Tak alle sammen.
    Det er super nemt at strikke, og dejligt at tage med, da man næsten ikke skal kigge på det.
    Jeg er allerede i gang med nr.2 selvom det ikke bliver nær så flot som det andet.
    Valg af garn har godt nok meget at sige!

    SvarSlet