søndag den 20. maj 2012

Jeg nåede det!

I går holdt mine svigerforældre 2 x 70 års fødselsdag og jeg blev færdig torsdag aften.
Den blev presset fredag formiddag (på grund af mine tidligere vaskeuheld turde jeg ikke vaske den :D) og der blev syet lidt perler på fredag aften.

                    009007

Egentlig er det en enkelt model, men når man må pille næsten det hele op 2 gange, så kan man godt blive lidt presset for tid!
Første gang jeg måtte pille op var fordi halsudskæringen var blevet alt alt for nedringet. Lige festligt nok ;-)
Anden gang havde jeg ikke fået strikket det glatte stykke langt nok, så det endte midt på barmen. Det var ikke så pænt, så om igen!

Men jeg nåede det og her er jeg så klar til fest:

006

  • Faktaboks
  • Mønster: Model Edith af Ellen Holm
  • Garn: Malabrigo Lace, købt i Fandango
  • Farve: Damask Rose
  • Str: M
  • Pinde: 3 – 3.5 – 4 + hæklenål nr 3
  • Forbrug: 100 g (jeg havde 1 m garn tilbage, så det var godt beregnet)
  • Forbrug i år ialt: 2891 g
  • Bemærkninger: Jeg har lavet halsudskæringen dybere ved at strikke frem og tilbage indtil jeg nåede til ønsket dybde. Hæklet (ja, hvad siger i så!!) muslingekant i halsudskæring og ærmekant, og derefter strikket mønster til der ikke var mere garn tilbage.
    Jeg syede en lille smule perler på i halskanten. Perlerne fandt jeg i sykassen. Jeg tror de er en rest fra en købt bluse jeg engang havde, så der var ikke så mange perler. Jeg er meget tilfreds, og tror den vil blive brugt meget :-)

21 kommentarer:

  1. Hvor er den super smart til dig.:)

    SvarSlet
  2. Fantastisk fin Tine! Supersød! Og som den da klæder dig!

    SvarSlet
  3. Hvor er den fin og sommerlig:-)

    SvarSlet
  4. Den klæder dig rigtigt godt :-)

    SvarSlet
  5. Wau hvor ser du godt ud - super fin bluse :))

    SvarSlet
  6. Sikke da et arbejde du har haft med din Edith - det er ærgerligt at skulle lave om, men ind imellem er det altså bare nødvendigt. Det er blevet en meget sød bluse, du har lavet, og du blev meget fin og festklar. Tillykke med den.

    SvarSlet
  7. Tillykke med den, den er så flot. Jeg er sikker på at det bliver din ynglingsbluse :-) Vild med farven.

    SvarSlet
  8. Hold da helt op Tine en smuk bluse du har lavet...
    Den klæder dig ualmindeligt godt..

    SvarSlet
  9. Super sød og sommerlig ser du ud!

    SvarSlet
  10. Godt det lykkes ;)
    Hvor er den fin,
    farven er flot.

    Yt

    SvarSlet
  11. Du milde makrel hvor er den smuk. Langt bedre en originalen. Jeg er vild med farven, halsudskæringen, perlerne, ja det hele, og så klæder den dig fantastisk. Godt gået.

    SvarSlet
  12. Ih, som den er flot. En smukkert til en smuksak :-)

    SvarSlet
  13. Wauw, I ser godt nok godt ud I to :-)

    SvarSlet
  14. Den er så meget dig og flot resultatet er til at klappe af - dejlig sommerfarve

    SvarSlet
  15. Helt utroligt smuk. Håber, den tåler vask godt!

    SvarSlet
  16. Den er bare så flot Tine, og i det garn må den være fantastisk at have på! Hvor sjovt at du købte det samme garn som mig i Purl Soho! Hvad har du strikket af dit? Jeg kan slet ikke finde på et godt projekt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mit garn ligger og venter på det helt rigtige projekt :-)

      Slet
  17. Den er rigtig flot, og sidder perfekt :-) skønt at du nåede at blive færdig.

    SvarSlet
  18. Tak tak tak!
    Hvor er i bare søde alle sammen :-)

    SvarSlet
  19. Ih hvor i klær hinanden, og sikke nogle skønne gaver du har fået ! Endnu engang tillykke med dagen.

    SvarSlet