mandag den 18. juni 2012

Strik i løbet af ugen.

Torsdag stod i Grib Garnets tegn.

Om formiddagen skulle jeg til workshop om vendestrik med Julia. 3 forskellige måder at vende på lærte vi. Det var super spændende, men da jeg jo strikke vrang helt anderledes end andre, syntes jeg det var rigtig svært at lave vendingerne pæne.

Men jeg fik da denne bh??? ammeindlæg??? eller noget der ligner færdigt ;-)

foto

Efter workshoppen havde jeg aftalt med 3 skønne kvinder at vi skulle mødes. De var lidt forsinkede så jeg sad i Lunden og fik mig lidt at spise og strikkede imens. Ikke det værste man kan gøre i en ventetid.

Endelig kom Marianne, Anne og Sylvia så.

       IMG_5993IMG_5992IMG_5991

Vi gik lidt rundt og kiggede på boderne i Lunden og kørte derefter i Kvickly for at handle ind til lidt aftensmad.
Det var dyrt!! Ihvertfald når man er flere der får sådan en fin gul seddel i forruden :-((

IMG_5994

Vi havde en super hyggelig aften i deres lille campinghytte med lækker fingermad, strik, snak og grin. Og hvis ikke det var fordi jeg skulle på arbejde fredag og derfor var nødt til at køre hjem, så er jeg sikker på vi havde siddet hele natten og snakket!

      IMG_5996IMG_5997

Tak til jer alle tre for hyggeligt selskab. Jeg glæder mig til vi ses igen!

Jeg er også blevet færdig med noget strik i denne uge, har gang i noget nyt og har meldt mig til en KAL!

Først det færdige strik:

               2012-06-17 17.16.012012-06-18 10.25.20

  • Faktaboks
  • Mønster: Bedford af Michele Wang
  • Garn: Lang Denim Cotton Recycled (garn af gamle cowboybukser), købt i Fandango
  • Farve: Samme farve som slidte cowboybukser :-)
  • Str: ca. M
  • Pinde: 4
  • Bemærkninger: Jeg har strikket kroppen efter str. 41”, men ærmerne har jeg sjusset mig til, da jeg syntes de blev alt for vide efter opskriften og jeg gerne ville have 3/4 ærmer. fDerfor er raglan indtagningen også fundet på hen ad vejen. Men alt i alt er jeg rimelig tilfreds.
  • Forbrug: 460 g
  • Forbrug ialt: 3. 741 kg

Nyt på pindende er en sommerbluse som jeg også finder på hen ad vejen.
Garnet er DMC Petra, det som man i gamle dage kaldte hæklegarn. Men det er faktisk ret fint at strikke med og jeg tror det bliver en fin bluse når jeg engang bliver færdig.

2012-06-17 18.31.14

Det her er ærmet. Det er blevet trævlet op indtil flere gange, så jeg kunne finde den rigtige kombination af striber.
Nu er jeg tilfreds og er startet på kroppen. Jeg regner med at den skal have raglan ærmer. Det er så pænt når der er striber.

Sidst men ikke mindst meldte jeg mig igår til en ny Mysterie KAL med Stephen West.

                       7385944806_d4b3dd7b5f_n2012-06-17 18.55.59

Dette er det garn jeg har valgt i første omgang, men jeg er lidt i tvivl om det bliver for pænt?
Heldigvis er det et stykke tid endnu før første clou kommer, så jeg kan jo nå at ændre mening mange gange :-)

Puha, det blev en lang smøre, men sådan er det når jeg ikke har kunnet lægge indlæg ud som jeg gerne ville!
Tak fordi du læste med helt til nu!

24 kommentarer:

  1. Skønt aften med de gæve piger. Jeg mødte dem om fredagen og de var stadig ii højt humør!

    Det der garn af gamle jeans skal jeg da vist prøve. Din bluse ser meget lækker ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er nogle festlige piger ;-)

      Tak, jeg er også ganske godt tilfreds med blusen :-)

      Slet
    2. Festlige.... du bidrog nu meget godt med dit indspark :-)

      Slet
    3. Det kan man da ikke lade være med i jeres selskab :-)

      Slet
  2. Det er dejligt du er med på bloggen igen Tine.
    Jeg er også hoppet med på Stephens Mystery Shawl kal igen i år.
    Jeg mangler lige at finde på farver.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, jeg har også savnet det!
      Jeg er stadig ikke helt sikker på mine farver, men jeg når det nok :-)

      Slet
  3. Jeg snakkede med Anne, Marianne og Sylvia om lørdagen - og luften var på ingen måde gået af dem :-) Skønne kvinder med smittende humør!! Ærgerligt at jeg ikke var der og hilse på dig torsdag.

    Glæder mig til at følge dit Mystery Shawl. Farverne du har valgt er skønne og synes du at det bliver "for pænt" kan du jo bare strikke endnu et i andre farver :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Meget skønne kvinder!
      Jeg var på arbejde lørdag, så jeg fik desværre heller ikke hilst på dig.
      Haha, god ide at strikke et sjal mere!
      Det må jeg overveje :-)

      Slet
  4. Fniser, jeg ser lige den strikkede BH for mig... Den nyeste trend ;-) håber du er kommet godt hjem igen. Vi fik jo ikke set meget til hinanden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi fik da hilst og det var da hyggeligt :-)

      Jeg overvejer stadig om jeg skal gå videre med konceptet :-)
      Men måske du vil låne ideen til en ny bog?

      Slet
  5. Tænker at det var en super eftermiddag og aften sammen med dig...trods vores "festival-armbånd" :D
    Virker dit live-writer igen?..det ser sådan ud på billederne du har uploadet. Det ville da være dejligt.
    Vi ses forhåbentligt i uge 27 :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det virker heldigvis igen.
      Men det tager meget meget langt tid at lægge et indlæg ud.
      Men pyt..bare det virker :-)

      Ja, det var ærgerligt med "armbåndet" men den er betalt og ude af verden, så pyt med det :-)
      Jeg havde også en super hyggelig eftermiddag og aften med jer! Tak for det.
      Og selvfølgelig ses vi i uge 27 :-)

      Slet
  6. Garn af jeans, det lyder spaendende.
    Rigtigt surt med den der gule seddel. puha da. Men godt det gode selskab fik smilet frem igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er rigtig sjovt garn. Og dejligt at have på kroppen.

      Ja. det var en dum seddel, men heldigvis ikke værre end at vi kunne grine af det :-)

      Slet
  7. Hei Tine
    Takk for sist. Det var hyggelig å treffes igjen. g nå fikk vi jo alle litt tid til å være sammen og snakke og strikke litt!
    Litt synd med dette "Festival-armbåndet" dere fikk, men vi har "grint" av det hele veien hjem.
    Jeg kom hjem i går ettermiddag, og rakk min sønns avslutning på skolen. Nå skal jeg bruke resten av uken på å nøste opp garn. Jeg fikk faktisk plass til alt i kofferten (heldigvis!)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak. Det var super hyggeligt :-)
      Ja, øv med det armbånd, men godt at man kan grine af det!
      Lyder spændende med det garn du fik købt :-)

      Slet
  8. Interessant genstand, du har fået lavet dig....er det proto-typen på en strikket bikini?
    Du har mange jern i ilden. Det bliver spændende at se de færdige resultater.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg overvejer stadig hvad det skal ende med.
      Uld er vel ikke super godt til en bikini? ;-)

      Slet
  9. Det store spørgsmål er så, om du kan strikke endnu en "skål" så der bliver til en BH :-)
    Spændende nyt du har på pindene - overvejer lige om jeg også skulle melde mig til det der kal
    Ses
    Nynne

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det må jeg lige overveje :-)

      Meld du dig bare.
      Det var sjovt sidste år!

      Slet
  10. Ja det var en super dag i Silkeborg, en skam at I fik de gule sedler ;-) Jeg glæder mig til at se din sommerbluse, det garn er bare fin til sommerbrug.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hyggeligt at møde dig :-)

      Jeg glæder mig også til at blive færdig.
      Måske det så kunne blive sommer så man kan komme til at bruge den :-)

      Slet
  11. En dejlig dag, ser det ud til, også selv om den blev dyr pga. den gule seddel.
    Din bluse er rigtig sød og striberne i "hæklegarnet" tegner også godt.
    Den stribede BH kan jeg dog godt være lidt i tvivl om. Jeg tror ikke der er meget støtte i den, så den konstruktion ville jeg nok lige overveje.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej det med støtten har jeg slet ikke tænkt på.
      Om ikke andet på designet falde af den grund ;-)

      Slet