søndag den 8. juli 2012

Færdige striber og strik i haven.

Den stribede bluse er blevet færdig.

              2012-07-05 11.10.192012-07-05 11.30.48

Den er lavet lidt ud af hovedet, men jeg er desværre ikke tilfreds.
Jeg syntes den er blevet for bred og slasket.
Efter billederne er blevet taget, har jeg pillet ribben i halsen op og strikket et par striber mere på, så den ikke falder ud over skuldrene hele tiden :-)

I går havde Ina inviteret til strik i haven. Og vejret var med os. 

2012-07-07 14.55.252012-07-07 14.55.34

 

                  2012-07-07 14.55.412012-07-07 14.59.19

Og som altid havde Ina sørget for at vi ikke gik sulten hjem!

foto

  • Faktaboks
  • Mønster: Ud af hovedet.
  • Garn: DMC Petra 5 (100% bomuld) købt i Fandango
  • Str. Lidt for stor til mig :-/
  • Farve: Råhvid, rosa og pink
  • Pinde: 2,5 – 3
  • Forbrug: 238 g
  • Forbrug i år ialt: 4 kg 089 g
  • Bemærkninger: Garnet trak skævt da jeg strikkede lige, men rettede sig da jeg strikkede rundt? Plejer det ikke at være omvendt?
    Jeg ville gerne have modellen løs, men desværre ikke så meget.
    Men så ved jeg da det til en anden gang :-)

14 kommentarer:

  1. Øv, at blusen ikke er blevet helt som forventet. Striberne er ellers skønne.

    Det ser hyggeligt ud med sådan en omgang sommerstrik:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan tro det var hyggeligt med sommerstrik :-)

      Jeg skal nok få den brugt alligevel, det lover jeg.

      Slet
  2. Jeg håber den bliver bedre efter ændringerne, for striberne er så fine og den hvide kant gør den sådan lidt a la, jeg passer både til cowboybukser og en rigtig nederdel med sus i.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har haft samme tanker som dig med tilbehør :-)

      Slet
  3. Stribe-blusen er ellers i flotte farver. Håber den er bedre efter rettelserne!

    Det så vel nok hyggeligt ud hos Ina. Sad selv og strikkede i England i regnvejr :-(

    SvarSlet
    Svar
    1. Øv, hvor ærgerligt med regnvejr i England :-(
      Håber at i trods alt havde en god ferie.

      Slet
  4. Øv at du ikke er tilfreds med blusen for den er ellers mægtig flot. Håber at du nu får den som du ønsker.

    SvarSlet
  5. Det var da en skam, Tine, den ser ellers fin ud :-) Rigtig god sommer :-)

    SvarSlet
  6. Jeg er imponeret, en "ud af hovedet" bluse - øvelse gør Mester, så hvad skal det ikke ende med?
    Håber dine ændringer hjælper, så du bliver tilfreds :))

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg må bare blive ved med at øve mig :-)

      Slet
  7. Hvor ser det hyggeligt ud med strik i haven. Ærgerligt at du ikke kan lide din trøje. Forhåbentlig bliver du tilfreds, det ser da meget fornuftigt ud efter ændringen af halsen:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Som du kan se på de nye billeder skal den nok blive brugt :-)
      Tak for rosen.

      Slet