tirsdag den 14. august 2012

S H A G

Det betyder Styrbord Højre Altid Grøn, og det var noget jeg lærte da jeg gik til sejlads i ungdomsskolen.
Hvorfor jeg lige præcis kan huske det og ikke andet, ved jeg ikke.
Hvorfor jeg valgte lige præcis det fag, var fordi jeg gerne ville være skibskok, og mente at jeg burde vide noget om at sejle.
Jeg fik en sød kæreste på kurset kan jeg huske, men blev aldrig skibskok og har aldrig siden sejlet ;-)

BVAR betyde det modsatte: Bagbord Venstre Altid Rød og derfor er knapperne på denne bluse kommet til at sidde således:

2012-08-14 19.04.08

Jeg prøver at skåne min albue, så lige for tiden er der kun små projekter på pindende!

  • Faktaboks
  • Mønster: Bluse: Drops b13-12, Hat: Round in a Square hat (Ravelry)
  • Garn: Drops Baby Merino og Emmbi Sirio, begge dele fra lageret
  • Pinde: 2.5 og 3
  • Str. 9-12 mdr
  • Farve: Råhvid og blå (før vask) Grå og blå (efter vask) :-(
  • Bemærkninger: Strikkede ærmer og kroppen hver for sig for at få forskellige striber. I opskriften er der kun knapper i den ene side, men syntes det kunne være sjovt med knapper i hver side.
    Desværre smittede det blå garn af i vask, så det hvide nu er gråt :-(
    Sættet er til gaveskuffen.

22 kommentarer:

  1. Skønne huskeregler, jeg elsker sådan nogle!
    For ca 1000 år siden syede jeg en miniminijoggingdragt til min minibaby (2,7 kg - nu, 26 år efter en noget større udgave!). Marineblå med røde og grønne manchetter ... vendt forkert! Pinligt, pinligt!
    Min nuværende mand er styrmand. Jeg laver ALDRIG den fejl igen, at vende rød og grøn forkert!!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke dog en frygtelig fejl!
      Håber du blev tilgivet :-)

      Slet
  2. Hvor er det blevet sødt!! Ærgerligt med farveafsmitningen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er rigtig ærgerligt.
      Men heldigvis er det ens over det hele :-)

      Slet
  3. Det er da nogle gode remser.
    sikke et skønt sæt.

    Yt

    SvarSlet
  4. Hvor er det et skønt sæt! Det er nu ikke til at se på billedet at det hvide nu er gråt, men bare det er jævnt gråt, så gør det vel ikke så meget?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er "heldigvis" ens gråt.
      Jeg ventede med at sætte kvasterne på til efter vask, så de var pæne.
      Så der kan man rigtig se forskellen :-)

      Slet
  5. Sikke da et skønt sæt :-)

    SvarSlet
  6. Det er sødt. Og en fin detalje med de forskellige striber (og knapperne ikke at forglemme).

    SvarSlet
    Svar
    1. Ideen med knapperne kom først til allersidst, men er da vist lige prikken over i'et :-)

      Slet
  7. Det er et fint lille sæt, jeg samler jo på gode og søde modeller til småfolk :-)Jeg håber det hvide blev ensfarvet gråt, men det ser sådan ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det blev "ensfarvet" så på den måde er det ok.
      Men selvfølgelig alligevel ærgerligt :-/

      Slet
  8. Hvor er det sødt. Og det gør trøjen meget mere fin, at du har sat knapper i begge sider. Og jeg vil prøve at huske dine styrbord og bagbord-remser. Vi sejler, men jeg har af og til lidt rødt/grønt-styrbord/bagbord problemer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber du lærer remsen.
      Det er jo ret vigtigt at have styr på bagbord/styrbord :-)

      Slet
  9. Jeg kan ellers lige se dig med kokkehue på hovedet og et par strikkepinde i hænderne stå i kabyssen med benene i Skipper Skræk stilling og strikke løs midt i stormvejr og stuvet spinat. Det er sjovt at tænke på, at du kunne være endt som kok på et skib. Godt det ikke blev til noget, for så skulle vi have undværet dig i Fandango og det ville være træls.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahaha, sikke et sjovt billede!
      Jeg endte jo med at blive køkkenassistent, så madlavning har jeg klaret i store mængder i 25 år. Jeg har dog aldrig haft strikkepindende med i køkkenet :-)
      Og tak for de søde ord om Fandango. Jeg bliver helt forlegen!!

      Slet
  10. Hov jeg glemte helt at skrive at din trøje er rigtig sød med bagbords knapper og det hele.

    SvarSlet
  11. At farverne er endt så flotte trods vask er virkelig et held! Sikke noget møg garn! Sød ide med forskellig bredde på striberne, og så er jeg ret vild med styrbord bagbord knapperne, men jeg er også gift med en sømand :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Jeg er også blevet tilfreds med striberne.
      Det blev lige som jeg havde tænkt :-)

      Slet
  12. sike da et skønt sæt , lækre farver

    SvarSlet