mandag den 3. december 2012

De brune øjne..

som før har bedt mig strikke, kom med et ønske igen.

Kan du mon strikke en hue lige som denne her?

De øjne er jo svære at sige nej til, så jeg gik i gang med første forsøg. Inden jeg skulle lave ører, prøvede hun den lige, men den var alt for lille. Altså den kunne godt passe hende, men jeg troede den skulle sidde tæt som en skihue. Det skulle den ikke.. Den skulle være stor og løs, så jeg trævlede op og startede forfra.
Denne gang lykkedes det, og resultatet er godkendt. Hun har ikke haft den af siden :-)

2012-12-01 18.32.52

Jeg har desværre ikke fået et billede med indhold, så i må nøjes med dette.

  • Faktaboks
  • Mønster: Improviseret
  • Garn: Lana Grossa Cool Wool. sort, købt i Fandango
  • Pinde: 3
  • Forbrug: 120 g
  • Forbrug i år ialt: 4.976 kg + ca. 350 g fra det sidste indlæg = 5.326 kg
  • Bemærkninger: Normalt ville jeg nok have strikket sådan en hue på et par dage, men på grund af armen har det taget noget længere tid.

8 kommentarer:

  1. min brunøjede...som nu er blåøjet ( dog ikke naiv :) ..) er også ved at lokke mig ud i noget strik.
    Hvad er det dog de øjne gør ved os Tine?
    Sej hue du har strikket :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er altså noget med de øjne!
      Og når nu min egen datter ikke ønsker sig noget så er det jo dejligt at der er andre der gerne vil :-)

      Slet
  2. Lækker hue - ja, der er nogle som er gode til at manipulere, og så er der nogle, der er nemme at manipulere med - og heldigvis for det :-D
    Kh Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, ja det har du helt ret i :-)

      Slet
  3. Den ligner helt utroligt godt! Du slipper nok ikke for flere bedende øjne fremover, når du nu er så god til at opfylde ønsker....

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej det gør jeg nok ikke, og så længe der er nemme små projekter, lader jeg mig gerne lokke :-)

      Slet
  4. Den er blevet rigtig god, så nu hænder du nok på huestrikningen hos de brune øjne fremover.

    SvarSlet
    Svar
    1. Så længe det kun er huer så går det nok :-)

      Slet