lørdag den 15. december 2012

Et mystisk Mystery Shawl

Endelig…

Langt om længe er jeg blevet færdig med mit Stephen West Mystery Shawl. Det har ligget stille meget længe på grund af albuen, men forleden blev jeg så enig med mig selv om at NU skulle det altså være færdigt.

Jeg var nået ca. 1/4 på den første “vinge”, så jeg gik i gang og blev færdig i løbet af et par aftener. Hæftede ender og fik kigget på resultatet.
Hov!!! Jeg var sørme kommet til at tage ind i den forkerte side, da jeg gik igang igen, så vingen lavede en bølgebevægelse. Jeg burde have taget et billede, for det så ret sjovt ud :-) Men i stedet trævlede jeg hele vingen op og strikkede en ny.
Da jeg så var færdig med vingen (igen) opdagede jeg, at jeg havde tage ind i den forkerte side igen. Denne gang var det dog over hele vingen, så derfor besluttede jeg hurtigt at det bare var en ekstra charme og lavede den anden vinge spejlvendt :-)

      2012-12-15 14.14.002012-12-15 14.14.10

     2012-12-15 14.14.31IMG_6330

Som om der ikke er nok fejl i mit sjal, har jeg så også fået lavet den ene vinge lidt længere end den anden :-D

  • Faktaboks
  • Mønster: Stephen West Mystery Shawl KAL også kaldet Rockefeller
  • Garn: Isager Tvinni og Geilsk Tynd uld
  • Pind: 3
  • Forbrug: 148 g
  • Forbrug i år ialt: 5.474 kg

Lige et billede her til sidst, hvor sjalet kan ses i hel størrelse

IMG_6332

18 kommentarer:

  1. Hold da op hvor er det flot, så pyt med de par småfejl!!!!

    SvarSlet
  2. Fejlen er det nok kun dig der ser.
    Flotte farver du har brugt.

    Yt.

    SvarSlet
  3. Rigtig flot. Dejligt at få færdiggjort et af UFOerne.

    SvarSlet
  4. Det er rigtigt flot, og super i brug synes jeg. Jeg var vældig skeptisk mens jeg strikkede mit, men må sige at det vinder ved nærmere bekendtskab. Og dine farver er rigtigt fine.

    SvarSlet
  5. Det er rigtig fint. Forresten hedder det ikke fejl, men 'kunstnerisk frihed' eller 'kreativ fortolkning'......

    SvarSlet
  6. Skøn, skøn Farvesammensætning Tine..
    Jeg kender godt det der med at læse noget og strikke noget andet. Grr, man kan blive så....
    Din version af sjalet er til gengæld helt unikt med din som Christunte skriver kunstneriske fortolkning;)

    SvarSlet
  7. Jeg er også vild med dit farvevalg - super smukt :) jeg har ikke strikket sjalet, så fejl - jeg kan ikke se noget forkert!

    SvarSlet
  8. Det er blevet utroligt flot.

    SvarSlet
  9. Fejl, ja, hvem kan se det bortset fra dig selv. Jeg syntes det er rigtig flot på og skønne farver du har valgt.

    SvarSlet
  10. Rigtig rigtig flot .
    Hilsen Mona

    SvarSlet
  11. hvor er det blevet fedt - og meget personligt :-9

    SvarSlet
  12. Det er et rigtig flot sjal, både fason og farver.
    Hilsen Anne

    SvarSlet
  13. Det er flot, både facon og farver.
    Mvh Maibritt H

    SvarSlet
  14. Jeg kan nu ikke se nogen fejl, det ser fint ud og farverne er søde. Et flot sjal.

    SvarSlet
  15. Skidt da med fejl,det luner lige godt,altså sjovt at se hvor forskellige de bliver,selvom det er samme opskrift,så kan man rigtig se hvad garnfarver kan gøre

    SvarSlet
  16. Lidt kunstrisk frihed er på sin plads. Rart med lidt til at varme om skuldrene i den her tid.

    SvarSlet
  17. Tusind tak for alle jeres søde ord.
    Sjalet ryger i gavebunken og jeg er sikker på at der engang modtager det, ikke vil se fejlen ;-)

    SvarSlet