torsdag den 20. december 2012

Små gaver

Den første er vel egentlig ikke en gave. Det er en bestilling.

Sidste år strikkede jeg en lille lyserød babyvest af nogle rester jeg havde liggende. Vesten endte hos lille Freja som barselgave og hendes mor var meget glad for den. Hun kom så og spurgte om jeg ville lave en mere da Freja var vokset ud af den. Og selvfølgelig ville jeg gerne det. Så det blev til denne her:

2012-12-11 10.08.15

  • Faktaboks
  • Mønster: Vest fra Pickles
  • Garn: Debbie Bliss Cashmerino DK Fv, mørk rosa/lilla, købt i Fandango
  • Pinde: 4
  • Forbrug: 120 g
  • Bemærkninger: Garnet er væsentlig tyndere end opskriften, så jeg har regnet den om. Meget tilfreds med resultatet.

Næste projekt er en gave til min kusine. Vi fik en invitation til at komme til julefrokost 2 juledag, og så måtte jeg selvfølgelig have en lille ting med.

                   2012-12-18 10.50.522012-12-18 10.51.40

  • Faktaboks
  • Mønster: Fenimore og Vancouver Fog
  • Garn: Brooklyntweed Shelter, købt i New York
  • Pinde: 4 og 5.5 (hue) 4.5 (pulsvarmere)
  • Forbrug: 100 g
  • Forbrug i år: 5.964 kg
  • Bemærkninger: Gik en pind op på huen da jeg ellers var bange for den ville blive for lille. Ellers har jeg fulgt begge opskrifter til punkt og prikke
    Nu hvor jeg sidder og kigger på billedet kan jeg se at jeg har levet en fejl i snoningen på den en pulsvarmerne, men jeg krydser fingre for at min kusine ikke ser det. Jeg laver den ihverfald ikke om ;-)

10 kommentarer:

  1. Sikke fine ting du har fået fra hånden!
    Den værtindegave kan da kun gøre lykke - set eller ej :)

    SvarSlet
  2. Lækre sager! Jeg er helt vild med hue og pulsvarmere. Sikke et flot mønster!

    SvarSlet
  3. Wauw sikke et flot sæt, det var da et elegant mønster og et lækkert garn, ser det ud til. Vesten er også fin.

    SvarSlet
  4. Kunstnerisk frihed hedder det. Ikke fejl! Og det er blevet et lækkert sæt..

    Freja er heldig med at kunne blive ved med at få sin vest på selv om hun vokser..

    SvarSlet
  5. Fin vest, den er altid et hit! Fed fed hue og pulsvarmere! Farven er fantastisk og de snoninger..... wow!

    SvarSlet
  6. Sikken et flot mønster i hue og pulsvarmere.

    SvarSlet
  7. Hvor er det et flot ´mønster i den hue og pulsvarmerne - ups, der skrev jeg så lige det samme som Mona - men det er det altså :-)

    SvarSlet
  8. Hvor er det altså et flot sæt! Huen og pulsvarmerne - en lækker gave.

    Vesten er blev fin.

    SvarSlet
  9. Tak for jeres søde kommentarer.
    Hue og pulsvarmere blev modtaget med stor glæde.
    Dejligt :-)
    Vesten er også i brug allerede, så den var også en succes :-)

    SvarSlet