tirsdag den 22. januar 2013

En færdig..En ny påbegyndt….

Halsrøret er helt færdigt. Men på pind 12 tager det jo heller ikke lang tid ;-)

2013-01-20 13.04.48

  • Faktaboks:
  • Garn: Chunky Alpaca fra Hjertegarn, købt i Fandango
  • P. 12
  • Mønster: 137 m, perlestrik indtil der ikke var mere garn
  • Forbrug: 200g
  • Forbrug i år ialt: 706 g
  • Bemærkninger: Jeg har syet rundt i kanten med refleksbånd, bare for at lave lidt sjov. Har forsøgt at tage billede af det her:

2013-01-20 17.28.13

Nyt på pindene er en top fra Lene Holme Samsøes nye babybog. En Bella top, sttrikket i forskellige rester.

2013-01-22 09.18.10

Kirsten spurgte hvem jeg strikke babytøj til. Svaret er: ikke nogen specielt. Men jeg får brugt rester, det går hurtigt, min albue syntes det er ok og der skal nok dukke et lille barn op i omgangskredsen på et tidspunkt man kan glæde :-)

13 kommentarer:

  1. Et dejligt halsrør og det er da en fiks måde at bruge refleks garnet :-)

    Den baby bog skal jeg nok også have fat på - det er nemligt hyggeligt strik og jeg kan også finde på at strikke skønne ting til lagret og de finder altså en ejer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvfølgelig skal du da have den bog,
      Du, der er mesteren af babyveste :-)

      Slet
  2. Sjov ide med refleksbånd, men derudover ser den jo bare blød og dejlig ud.

    SvarSlet
  3. Flot halsrør ! kommer til at se, at en hue i samme garn vist også vil være flot - og så sammen med halsrøret ..

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var da en rigtig god ide.
      Det vil jeg overveje :-)

      Slet
  4. Lækkert halsrør!!
    God ide at bruge rester til småt tøj og jo der kommer jo hele tiden små til et eller andet sted i omgangskredsen.

    SvarSlet
  5. Pinde 12, ja det gaar staerkt hihi. God idé med det refleksbaand.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det flyver afsted på pind 12 :-)

      Slet
  6. Sødt halsrør og i den tykkelse er det nok dejligt varm. Sjovt påfund med refleks garn i kanten.
    Jeg har hentet babybogen i dag og det kribler i fingrene, der er så mange søde modeller, der bare må på pindene. Jeg var heldig og fik det allersidste eksemplar hos Fandango.

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt du fik en bog :-)
      Vi har fået en ny sending hjem, så andre også kan få :-)

      Slet
  7. Strik på telefonpæle :-) Skønt med noget hurtigt ind imellem. Og i denne kulde kan intet blive for tykt. Halsrøret ser rigtig lækkert ud.

    Fin lille top.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kom til at forære det væk til en anden, så nu laver jeg et nyt..på telefonpæle igen :-)

      Slet