torsdag den 10. januar 2013

Freja manglede en cardigan..

Freja har før, fået strik fra mig. Som regel er det rester jeg har brugt, og det er jo en win win situation, når jeg får brugt dem, og modtageren er meget glad for det jeg laver :-)
Denne gang var det en bestilling.
Det skal være en cardigan, og du bestemmer selv garn og mønster, fik jeg at vide.
Og det er jo dejligt når man får frie hænder.

2013-01-07 08.20.53

  • Faktaboks
  • Mønster; Rossbeg fra Contemporary Irish Knit af Carol Feller
  • Garn: Debbie Bliss Donegal Luxury Tweed Aran, gave garn fra lager!
  • Str. 2 år
  • Pinde: 4.5 og 5
  • Forbrug: 187 g
  • Forbrug i år: 274 g
  • Bemærkninger: Jeg havde læst at modellen var lille i str. Freja er næsten 1 år og moderen mente at den sagtens kunne bruges nu, med opsmøgede ærmer.

17 kommentarer:

  1. Heldige Freja og heldige dig at du har en bette en at strikke til...

    SvarSlet
  2. Hvor er den sød, jeg er helt sikker på at Freja bliver fin i den cardigan :)

    SvarSlet
  3. Hvor er den fin. Den kunne jeg bestemt også finde på at strikke til mit barnebarn, nåp hun bliver lidt større.

    SvarSlet
  4. Jamen hold daop, den er jo fra min bog..... det havde jeg ikke lige set. Så bliver den endnu finere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den bog måtte jeg straks eje, efter at jeg så din :-)

      Slet
  5. Hun er en heldig pige.
    Den er super sej.

    Yt

    SvarSlet
  6. Hold da op hvor er den fin, især i den farve. Tak for inspirationen:) Hilsen S.

    SvarSlet
  7. hvor er den cardigan fin - og fantastisk farve.

    SvarSlet
  8. Superflot model i en skøn farve, den kunne jeg finde på at strikke hvis jeg altså havde nogle at strikke den til.

    SvarSlet
  9. Skøn lille trøje, Tine - og lækkert garn den er strikket i :-) Dit sjal er da også bare blevet rigtig fint - jeg er også efterhånden kommet frem til, at det flerfarvede garn skal strikkes ind i noget ensfarvet, så går det hele op i en højere enhed :-)
    Kan ikke huske om jeg har sagt godt nytår, men det har jeg så nu :-)

    SvarSlet
  10. Den er meget fin - næsten en Cumulus (AD..) i børnestørrelse. Du er så god til at støve lækre mønstre op.
    Skøn farve.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret.
      Den ligner en mini Cumulus. Det havde jeg slet ikke set :-)

      Slet
  11. Hvor er Freja heldig, det er en vild skøn trøje i en smuk farve :-)

    SvarSlet
  12. Yndig lille trøje og jeg vil give Gitte ret, den minder lidt om en børne udgave af Cumulus.

    SvarSlet
  13. Tusind tak alle sammen.
    Jeg er også selv meget tilfreds med den og Frejas mor blev også meget glad for den :-)

    SvarSlet