søndag den 6. januar 2013

Jeg gør det gang på gang..

Altså køber håndfarvet strømpegarn, fordi jeg fuldstændig falder for farverne. Og næsten hver gang fortryder jeg, fordi det er rigtig svært at strikke noget pænt med det!
Garnet ser altid så pænt ud, når det ligger i fed, men når jeg så begynder at strikke med det, bliver jeg altid skuffet. Man kan ikke lave strømper med mønster i det, og sjaler bliver sjældent pæne. Så kan man selvfølgelig lave strømper med striber, sammen med ensfarvet garn. Men jeg syntes ofte garnet er for dyrt til at ende på den måde.
Gode råd er derfor dyre, men Kairi kom mig heldigvis til hjælp. Hun foreslog at jeg skulle strikke Kleio med garnet, og det gjorde jeg så :-) Resultatet kan ses her og jeg er meget tilfreds:

2013-01-04 11.01.06

              2013-01-04 11.00.262013-01-04 11.00.43

Farven er mest rigtig på det øverste billede.

  • Faktaboks
  • Mønster: Kleio af Rosemary Hill
  • Garn: Claudia Handpaintet Yarn og Pigeonroof Studio High Twist Sock, købt ad 2 omgange i Knit New Haven
  • Pind: 4
  • Forbrug: 187 g
  • Forbrug i år ialt: 187 g
  • Bemærkninger: Man skal lave en drejet mønster rapport, som jeg syntes var meget besværlig at lave. Der skal laves 3 i alt, og den anden blev lidt mærkelig. Der var et par ting der drillede mig i mønstret, men det viste sig, at det var mig der skulle læse hvad der stod og ikke bare gøre hvad jeg troede der stod ;-) Sjalet kommer i gavekassen.

22 kommentarer:

  1. Det er et godt valg til det garn, sjalet er supersødt og farven er skøn. Mønster rapporten ser svær ud, så jeg kan godt forstå, hvis det har drillet dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Faktisk var det ikke mønster rapporten der drillede. Den var nem.
      Det var mere forståelsen af noget vendestrik og andre småting :-)

      Slet
  2. Jeg kunne ikke være mere enig - jeg er også ofte blevet skuffet over det flerfarvede garn. Ligeså smukt det er i bundtet, ligeså ensformigt kan det blive som færdigt produkt.

    Jeg har 2 bundter Claudia handpainted Yarn, som jeg vil lave et sjal af, måske skal det være dette? Det overvejer jeg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den slags garn er bare så smukt når det ligger.
      Godt at jeg ikke er ene om det :-)

      Slet
  3. Enig, jeg strikker strømper i lange baner for at komme i bund med strømpelager garnet. Undervejs minder jeg mig selv om ikke fremover at lade mig friste af det flerfarvet garn. Med mindre jeg ved hvordan det arter sig.

    Kh

    Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også bestemt at det er slut med at lade mig lokke!
      Nu må vi så se om jeg kan holde det :-)

      Slet
  4. Helt enig, jeg gjør same feilen selv :) Men sjalet ble fint :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.
      Godt at jeg ikke er alene om det :-)

      Slet
  5. Hvor er det blevet flot Tine, synd du ikke selv bruger den slags.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak AG.
      Måske jeg kan lære det en dag :-)

      Slet
  6. Det er et meget flot sjal! Jeg har det ligesom dig hvad angår håndfarvet og flerfarvet garn, så jeg vil også give mig i kast med at strikke sådan et sjal. Tak for tippet og god søndag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi er vist mange der lider af den samme fejl :-)
      God fornøjelse med sjalet. Spørg bare hvis du har problemer med det.
      Nu har jeg jo lavet nogen af fejlene, så behøver du jo ikke gentage dem :-)

      Slet
  7. Det ser meget flot ud i farverne.
    En meget fin bort.

    yt

    SvarSlet
  8. Hvor jeg dog kender den med at strikke det jeg tror står i opskriften i stedet for det der faktisk står!
    Vi må øve os noget mere på det læsning Tine;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er da vist det vi må Ulla :-)

      Slet
  9. Det indlæg kunne være skrevet af mig - bortset fra Kleio-delen, for det har jeg ikke strikket, men jeg har tonsvis af de smukkeste, næsten spiselige fed dyrt håndfarvet strømpegarn liggende, som jeg nu efterhånden godt ved kun forvirrer øjnene, når det strikkes op.
    Jeg venter stadig på at finde projekter, der egner sig til det ........

    SvarSlet
    Svar
    1. Prøv at se denne her: http://www.ravelry.com/projects/spinayarnforewe/selbu-modern
      Det er da også en god måde at få brugt sådan noget garn på :-)

      Slet
  10. Jeg må tilslutte mig ,garnet er det smukkeste når det ligger i fed,men jeg kan ikke lide forskellige strømper,men kan alligevel ikke lade være med at købe et bundt her og der-smukt er det jo ,suk

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi er godt nok mange der lider af det samme syndrom :-)
      Vi må lave en støtte gruppe ;-)

      Slet
  11. Jeg er vild med dit sjal, men det er jo nok fordi farverne er så smukke og lige mig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Helle.
      Ja, det er da lige dine farver, det kan jeg godt se :-)

      Slet