søndag den 3. februar 2013

Børnestrik.

Jeg elsker at strikke til babyer og børn.

Det går hurtigt, man kan få brugt rester og min albue brokker sig ikke (ret meget)

2 ting er blevet færdige. Nemme ting, hvor garnet er fra lager. Dejligt :-)

2013-02-03 12.10.07

  • Faktaboks:
  • Mønster: Bella top fra Pind 3 af Lene Holme Samsøe
  • Str. 0-3 mdr
  • Pind: 3
  • Garn: Rester af Noro Cahmere Flavor Fonty Zephir og Grignasco Silk/Merino
  • Forbrug: 48 g
  • Bemærkninger: I bladmønstret er brugt Noro og Fonty strikket sammen og i kroppen er Fonty og Grignasco strikket sammen. Det er den kombination brugte jeg til min Cecilia kjole.
    Bladmønstret blev lidt stort, og egentlig burde jeg nok have strikket kroppen lidt længere, men der var ikke mere silk/merino tilbage, Men mon ikke den kan blive brugt alligevel :-)

2013-02-03 12.11.42

2013-02-03 12.11.32

  • Faktaboks
  • Stribet cardigan fra Susie Haumans bog; Knit for your Kid
  • Garn: Lana Grossa Soja Meilenweit Soja
  • Str: 2.5 og 3
  • Str: 6
  • Forbrug: 220 g
  • Forbrug i år ialt: 974 g
  • Bemærkninger: Garnet er tykkere end det der er brugt i bogen, så cardiganen er blevet større end jeg regnede med. Men da børn jo vokser, så er jeg sikker på den nok skal blive brugt :-) Og jeg ved at Alexanders mor nok skal blive glad.

12 kommentarer:

  1. Jeg er også (igen) i gang med baby/børnestrik. Mine bunker af restegarn, som lige strækker til en lille bluse eller vest eller et par sokker, er vist uendelig.
    Knit for your kid, er på min bog-ønske-liste.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en dejlig bog. Kan godt forstå du ønsker den :-)

      Slet
  2. Babytøjet trækker også lidt i mig. Min arm driller også, så jeg er lidt på standby rent strikkemæssigt. Babytøj kan jeg klare og så får jeg jo også brugt en masse små rester.
    Dine projekter er fine, jeg er vild med den lille trøje.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er rigtig træls med din arm. Håber der snart kommer lidt bedring.
      Små projekter er geniale, når armen driller.

      Slet
  3. Skønne " småting" du har strikket Tine.
    Godt du i det mindste kan det, med den dumme albue. Det var da ikke til at holde ud hvis du slet ikke kunne noget..

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det er en skrækkelig tanke :-)
      Det har jeg prøvet et par måneder. Og der er ikke sjovt!

      Slet
  4. Hvor er de bare fine! Det er hyggeligt med babytøj der bliver hurtigt færdigt. Og nuttet. Dejligt, at din albue kan holde til lidt strik.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-)
      Jeg syntes faktisk albuen har haft det bedre de sidste par dage, så jeg krydser fingre for at den snart er helt klar igen.

      Slet
  5. Begge trøjer er rigtig fine, og farvesammensætningerne flotte. Det må være rart at have så gode rester og så oven i købet få dem brugt.

    SvarSlet
  6. Jeg er helt vild med den stribede, hvor er den fin :-)På en eller måde er det endnu ikke lykkedes mig at bruge rester til Lillefrø, men jeg er ved at samle sammen til Prinsessen på ærten. Den mindste str. er 2 år, så mon ikke jeg når det? ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skulle der da være en mulighed for :-)

      Slet