tirsdag den 19. februar 2013

Forresten..

Egentlig hører dette tørklæde til sidste års strik, da jeg blev færdig før jul med det.
Men jeg har haft det udlånt til Fandango til udstilling og til at man kunne mærke hvor blødt det er, så derfor kommer det først på bloggen nu.

    2013-02-19 10.32.312013-02-19 10.32.502013-02-19 10.33.07

Jeg startede på det da jeg var på Skals, for at have noget der ikke var for tungt at sidde med. Det endte det nu med at være alligevel :-)

  • Faktaboks
  • Mønster: Jeg slog 100 m op og strikkede rundt. Til at begynde med brugte jeg Random Stripe Generator, men til sidst strikkede jeg bare som jeg havde lyst til.
  • P.3
  • Garn: Gepard Cash Sock. Super lækkert strømpegarn, med cashmere. Noget købt på messe for flere år siden og suppleret med et par nøgler fra Fandango
  • Farver: Lilla, blå og rosa, men jeg havde 2 indfarvninger i lilla der var så forskellige at det næsten var 2 forskellige farver.
  • Tørklædet endte med at være 190 x 20 cm
  • Forbrug: 271 g
  • Forbrug i år ialt: 2177 g
  • Bemærkninger: Der er en lille smule garn tilbage. Har i tankerne at der skal være en hue, der matcher. Muligvis strikket i dobbeltstrik, men jeg overvejer stadig :-)

10 kommentarer:

  1. Det er bare blevet superflot! Gid jeg havde tålmodigheden..

    Glæder mig til søndag!

    SvarSlet
  2. Sikke et lækkert tørklæde. Har overvejet et med tilfældige striber, men droppet det da jeg er alt for systematisk. Så tak for at fortælle om random stripes generator.

    SvarSlet
  3. Jeg har jo mærket - så jeg ved hvor blødt det er :-)
    Rigtig lækkert halstørklæde.

    SvarSlet
  4. Der er ikke noget bedre end et rigtig blødt tørklæde at svøbe om halsen i en kold tid og dit er superflot. Jeg mindes ikke at have set det i Fandango, men jeg kan godt fornemme på billederne hvor blødt og lækkert det er.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan tro det garn er lækkert.
      Det kan klart anbefales :-)

      Slet
  5. Hei Tine
    jeg har også med noen av mine strikkerier med på jobb.....
    For tiden ligger det et halvt heklet pledd til utstilling i et vindu.
    Og har jeg med eget strikketøy (jeg pleier ¨å vise kunder det, så får de også lyst til å strikke det samme......;) ) Men noen går bare bort til strikketøyet mitt, og begynner å rote rundt med det. Da tenker jeg stille, at det er da MITT strikketøy, og vær endelig forsiktig med det.....
    Det er synd vi ikke kan kjenne hvor mykt det flotte skjerfet du har strikket er.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sylvia.
      Jeg har også altid noget strikketøj der ligger i butikken.
      Det bliver også tit rørt ved :-)
      Håber snart vi ses igen!
      Knus fra Tine

      Slet