mandag den 29. april 2013

Nemt og hurtigt.

Det skal det være lige i øjeblikket og det må man sige at denne bluse er.

                        2013-04-29 10.52.152013-04-29 10.54.26

Jeg skal lige have syet halsudskæringen lidt ind. I løbet af dagen i dag, er den gledet ned over skulderen og det er ret irriterende.
Farven er nok mest rigtig på billedet til højre.

  • Faktaboks
  • Mønster: Sys Fredens, bluse på skrå
  • Garn: Lang Yarns, Big Cotton
  • Farve: Bordeaux
  • Pind: 10
  • Forbrug: 865 g
  • Forbrug i år ialt: 3279 g
  • Bemærkninger: Jeg har strikket blusen 10 cm længere, da det er en meget kort model. Efter strik var den meget lang, men en tur i vaskemaskine og tørretumbler gjorde underværker :-)

Projekter i gang:

2013-04-29 19.58.02

Karpen mangler kun 1 række, der samler det hele, og så selvfølgelig ærmer. Jeg er meget spændt på resultatet.

2013-04-29 19.58.57

En bluse strikket oppefra og ned, da jeg er lidt i tvivl om hvor langt garnet rækker. Farven er helt forkert på billedet. Den røde er meget dybere i virkeligheden.

Og så selvfølgelig Sommer i Tokyo, Skovtur (der ligger i skammekrogen, da den nok er for lille) Strømper til nevøerne i USA.
Så jeg keder mig ikke :-)

I går var der strik hos Strikkesøstrene. Birgitte der lagde hus til, har ingen blog, og jeg fik ikke taget nogen billeder. Men det var super hyggeligt, som altid. Men det er I nok ikke i tvivl om :-)

16 kommentarer:

  1. Super flot !
    må ind at kigge på opskrift :o)
    (den klæder dig godt )

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.
      Super nem bluse der kan strikkes på en lille uge :-)

      Slet
  2. Tak for sidst!

    Håber, du får styr på Karpen, for den bliver virkelig flot!

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak :-)
      Jeg har fået styr på den.
      Nu frygter jeg bare at den er for lille :-(

      Slet
  3. Rigtig flot bluse du har strikket der, Karpen ser rigtig spændende ud :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-)
      Karpen er rigtig sjov at strikke, så den kan anbefales :-)

      Slet
  4. Flot bluse. Det er spændende at se skrå retstrik på så tykke pinde - først troede jeg bare det var et mægtig avanceret mønster.....
    Din karpe bliver rigtig fin.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej det var sørme ikke ret avanceret :-)
      Men du har ret, det giver en god effekt.

      Slet
  5. Tak for sidst:-)

    Det er ikke så tosset med en hurtig succes - især nu når det ikke går så hurtigt med at svinge pindene for tiden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sjovt nok var det ok for armene med p. 10
      Jeg strikkede noget andet på p. 8, det kunne de ikke lide..mærkeligt.

      Slet
  6. Hej Tine
    Jeg har også tænkt mig at gå igang med "karpen" hvilken slas garn har du brugt
    Den ser vildt flot og jeg glæder mig til at strikke noget andre end lige op og ned
    Kh Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle
      Jeg bruger bomuld/uld fra Garngaragen.
      Den er rigtig sjov at strikke, selvom det er svært at se størrelsen før man er helt færdig :-)

      Slet
  7. Stilig skråstrikk! Og spennende å se karpen, synes den er så lekker. Strikker dominoruter selv for tiden, det er avhengighetsskapende, men går ikke så fort.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-)
      Nej, men engang i mellem er det også rart med noget der går langsomt :-)

      Slet
  8. Den er superflot, Sys laver sådan nogle fine mønstre.
    Skønne projekter du er i gang med. Ærgeligt med den sommer i tokyo, men sådan går det engang imellem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sommer i Tokyo fejler nu ikke noget, det er Skovtur der bliver for lille:
      Sys laver altid fine og nemme modeller.
      Og denne her er helt perfekt til en kølig forårsdag :-)

      Slet