søndag den 5. maj 2013

Overspringshandling eller bare fordi jeg kunne..

I butikken, har vi fået nyt garn hjem.
Super blødt og utrolgt lækkert garn fra The Fibre Company i USA.

Efter at have aet det et par dage (faktisk så meget at Sys var bange for at det blev slidt op) blev jeg enig med mig selv om at jeg hellere måtte strikke noget til butikken.

Det blev til dette lille halsrør.

Alice by Tine

Jeg strikkede det på 2 dage. Nemt og hurtigt.
Imens kunne jeg så gruble lidt over, ærmerne på Karpen. Der var noget der ikke stemte i opskriften. Nu har jeg så fundet rettelsen på Isagers hjemmeside. Det var ikke mig der var noget galt med ;-)

  • Faktaboks:
  • Mønster: Alice (gratis opskrift fra The Fibre Company)
  • Garn: Road to China Light
  • Farve: Støvet grøn (abelone)
  • Forbrug: 100 g
  • Forbrug i år ialt: 3379 g
  • Bemærkninger: Ifølge opskriften skal der slåes 60 m op. Jeg slog 50 op i et naivt håb om at jeg så kunne nøjes med 1 ngl. Det kunne jeg ikke, så det er lidt smallere end opskriften siger og blev derfor også lidt længere en opskriften. Alice ligger nu i butikken og bliver aet og beundret af kunderne :-)

Faktisk har jeg selv noget af garnet liggende i skabet, købt i New York i julen 2011. Nu hvor jeg har prøvet at strikke med det, er jeg vist nødt til at få lavet noget af det. Det er noget af det lækreste garn, jeg nogensinde har prøvet at strikke med, og her er også moskus garnet talt med!

6 kommentarer:

  1. Vi kan altså ikke have, at det er slidt garn vi køber i Fandango, så godt du fik et par nøgler med hjem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg lover at vi nok skal lade være med at slide det for meget.
      Selvom det godt kan være svært, lige præcis med dette garn :-)

      Slet
  2. Det ser godt nok osse lækkert ud, kan næsten se hvor blødt det er på billedet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også Sys der har taget dette billede, og det er hun bare rigtig god til :-)

      Slet
  3. Skønt halsrør, man kan godt se det er et kvalitetsgarn. Jeg drømmer om at strikke i madeline tosh, jeg synes det ser så lækkert ud på Ravelry billederne. Har du prøvet at strikke i det?

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej ikke endnu.
      Har noget liggende til en bluse.
      Skal nok fortælle hvordan det er, når jeg går igang :-)

      Slet