søndag den 26. maj 2013

Verdenspremiere

Ja, det var det faktisk i aftes.

Specielt, det var det også :-) Dermed ikke sagt at det ikke var godt. Jeg kan bare konstatere, at jeg nu engang er mest til klassisk ballet.

Jeg beklager på forhånd, for kvaliteten af billederne. De er desværre ikke alt for gode.

                             2013-05-25 21.07.202013-05-25 21.07.28

Kirstie Simson og Stephen West.

Kirstie er (åbenbart) en meget kendt moderne danser. Jeg indrømmer blankt at jeg aldrig havde hørt om hende. Men det var tydeligt at se, at hun er meget dygtig. En “ældre” veltrænet smidig kvinde der bevægede sig rundt på scenen både med og uden musik ofte imens hun talte og fortalte om sig selv og sin dans.

Stephen West, kender de fleste nok. At han også er danser er der nok flere der ikke ved. Han bor i Amsterdam, hvor han studerer moderne dans, men strik er klart hans store passion, hvilket han også fortalte og dansede om, imens han strikkede.

2013-05-25 21.35.46

Alle tilskuere blev opfordret til at strikke under hele forestillingen, hvilket de fleste også gjorde. Ved siden af Ulla (som jeg var sammen med) og jeg sad en amerikansk familie, hvor far og 2 sønner lige havde lært at strikke, bare for at være med. Det er da imponerende :-)

Vi blev alle en del af forestillingen, da vi skulle strikke “i kor” og efter musik. Det var rigtig sjovt.

Forstillingen endte med “The Great Finale” hvilket betød at små stykker silke blev delt ud, og alle blev så opfordret til at komme ned på gulvet og folde silken ud. Det var meget imponerende at se på.

   2013-05-25 22.05.052013-05-25 22.07.46

Efter forestillingen kunne man købe Stephen West bøger, som han også signerede. Det benyttede jeg mig selvfølgelig af ;-)

Ulla og jeg fik også en rigtig hyggelig snak med Christine. Hun har taget nogle rigtig flotte billeder fra forestillingen, så kig også lige på dem. Christine fortalte os at vi var gået glip af garnudsalg hos Wilfert. Øv, siger jeg bare. Godt at vi havde en hyggelig dag at se tilbage på med sol, kaffe og kage i Torvehallerne og strik.

Selvom det var en meget speciel oplevelse, er det bestemt ikke sidste gang jeg gør det. Så bare kom an med flere af den slags forestillinger. Jeg er klar ;-)

8 kommentarer:

  1. Så spennende . Der hadde jeg likt å være, altså.
    Jeg elsker det, når man blander umake ting sammen, men som er med på å løfte hverandre frem.
    Det må ha vært en opplevelse.
    Og at man kan bli med på forestillingen , og ikke bare være passiv, som man som regel er på slike forestillinger.
    Takk for at du deler, Tine.
    Og ha en deilig søndag. Her er det skikkelig sommer. Jeg nyter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ærgerligt at du bor så langt væk ;-)
      Det kunne ellers have været hyggeligt at være sammen igen.

      Slet
  2. Det var så sjovt! Smadderhyggeligt at møde jer. (Dine billeder er vildt gode!)

    SvarSlet
    Svar
    1. Super hyggeligt at møde dig.
      Tak for det med billederne. Så gode er de vist heller ikke ;-)

      Slet
  3. Det lyder specielt, men også smaddersjovt - jeg tror da, at jeg skal med næste gang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det kunne da være hyggeligt :-)

      Slet
  4. Det ser enormt sjovt og spændende ud.
    Jeg kan godt li' arrangementer, der bryder med det traditionelle og også de sjove af dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Og det var lige præcis det, denne forstilling gjorde ;-)

      Slet