tirsdag den 20. august 2013

Klar til afsendelse

De seje Spider Socks er blevet færdige. Men svære at fotografere (sort med mønster, jeg siger det bare!!)
Jeg strikkede den ene strømpe færdig, da jeg var i USA, så jeg vidste den passede, og var halvvejs færdig med den anden da jeg kom hjem. Så var der ikke så meget at gøre færdigt :-)

              IMG_8173IMG_8174IMG_8175IMG_8176

  • Faktaboks
  • Mønster: Spidersocks, gratis mønster på Ravelry
  • Garn: Lana Grossa Meilenweit 100 Cotton Stretch, købt hos Fandango
  • Farve: Sort
  • Str: Opskriften er kun i en str (dame) men den passede min nevø perfekt. Han er 8 år.
  • Pind: 2 1/2
  • Forbrug: 68 g
  • Bemærkninger: For en gangs skyld fulgte jeg den skrevne forklaring (plejer ellers altid at bruge diagram) Men da strømperne er strikket på lange køreture i bil, var det klart det nemmeste. Mønstret er meget nemt at følge og jeg fandt ingen fejl. De er også rigtig sjove at strikke. Der sker hele tiden noget nyt, og jeg lærte nogen nye masker undervejs.

Et andet færdigt projekt, er dette sjal.

                           IMG_8167IMG_8168

Sjalet skal med i pakken til USA, og foræres til min brors nabo Nancy. En utrolig sød dame på 70 år, der bl.a. inviterede os ud at spise. Hendes mand Dave, er af dansk afstamning (langt tilbage) men det betød, at da de skulle på bryllupsrejse i 1999 (2. ægteskab for begge) var de i Danmark. Fra Aalborg, Aarhus over Fyn og til Kbh gik ferien, med kort besøg i Malmø. Jojo vi fik hele historien :-)
Vi sender derfor en flaske Gammel Dansk med til hendes lige så søde mand. Jeg er sikker på den vil falde i god jord :-)

  • Faktaboks
  • Mønster: Meadowsweet Shawl (mysterie KAL) fra Kelbourne Woolens
  • Garn: Zitron Filisilk, købt i Hamburg
  • Pind: 3.5
  • Farve: Støvet cerise
  • Forbrug: 100 g
  • Forbrug i år i alt: 5771 g.
  • Bemærkninger: Efter at have lukket af, syntes jeg sjalet var for lille og jeg havde stadig en del garn tilbage, så jeg trævlede sidste clue op. Gentog clue 5 og gentog en lille del af sidste clue (imens jeg fiflede lidt, for at få det til at passe). Nu har sjalet den størrelse jeg gerne ville have, og har fået brugt alt garnet. Win-Win :-)

20 kommentarer:

  1. ET meget smukt sjal, det skal nok glæde nabofruen. Sokkerne er skønne og med humor - det kunne være de skulle strikeks til svigersønnen engang?

    Iøvrigt en dejlig win-win ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susanne.

      Jeg er sikker på hun bliver meget glad.
      Er næsten ked af ikke at se hendes ansigt når hun pakker op :-)

      Slet
  2. Seje sokker. Det må have været sjovt at strikke dem. Meget smukt sjal.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pia.
      De var rigtig sjove at strikke.
      Mønstret var nemt at følge og det er jo altid dejligt :-)

      Slet
  3. Strømperne er for seje! Sjalet er smukt. Mon ikke hun bliver rigtig glad?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Christine.
      Det er jeg sikker på hun gør :-)
      Jeg er også vild med de sokker!

      Slet
  4. Sikke seje strømper.
    Smukt,smukt er sjalet.
    Hun bliver da så stolt over du har strikket det til hende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Yt.

      Ville næsten ønske jeg kunne være der og selv give hende det :-)

      Slet
  5. Stømperne er bare så cool og sjalet er yndigt. Det er en flot gave.

    SvarSlet
  6. De sokker er da bare for seje :o)
    og sjalet rigtig smukt. Det skal nok glæde modtageren :o)

    SvarSlet
  7. Seje sokker - smukt sjal :-)

    SvarSlet
  8. Flotte ting, du har lavet - sokkerne er vildt morsomme og sjalet er bare så smukt - fantastiske gaver!
    Kh Karen

    SvarSlet
  9. Mega seje sokker - dem husker jeg lige til en anden gang. Sjalet er virkelig fint, både i farve og strik, det bliver da en meget glad modtager :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lykke :-)
      Håber du vil syntes de er lige så sjove at strikke som jeg har gjort :-)
      Jeg er sikker på modtageren bliver meget glad.

      Slet
  10. Sikke nogle geniale sokker, mega sjove. Men sjalet, åh du godeste!! Det er helt vildt skønt og meget smukt!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Camilla.
      Jeg tror de sokker er de sjoveste jeg endnu har strikket :-)
      Når man strikker sjaler er det jo ekstra sjovt at det er et mystery, så man ikke ved hvordan det ender :-)

      Slet