lørdag den 17. august 2013

Nu kommer det med strik og garn…

Jeg har holdt jer hen i spænding (eller noget) :-)

For selvfølgelig er der blevet strikket, besøgt garnbutikker, købt garn og bøger!

Den lokale garnbutik hedder Uncommen Threads. Den har jeg besøgt før, og det skulle jeg selvfølgelig igen ;-)

Den kom både lidt garn og bøger med hjem.

              IMG_1452IMG_1680

Lækkert Koigu strømpegarn, Swan Island garn til en cardigan og spændende bøger og blade.

Læg mærke til at jeg denne gang IKKE købt noget flerfarvet garn ;-)

Da vi var på tur til Monterey, imponerede jeg min bror og Per.
Da vi svingede om et hjørne, på vej til Aquarium, peger jeg ud af vinduet og siger: Der er en garnbutik!
De var meget imponeret over, at jeg så det i farten :-)
Jeg havde tjekket inden vi ankom, at der var en butik i byen, men anede selvfølgelig ikke hvor den lå, så det var rent held at jeg så den. Men det behøvede jeg jo ikke, at sige til dem ;-)

Butikken hedder The Twisted Stitch og den skulle måtte også lige besøges. Så imens de andre ventede på bord, på den restaurant vi skulle have frokost, smuttede jeg lige forbi.

IMG_1854

Jeg havde desværre ikke så meget tid, men fik dog en meget lang og hyggelig snak med ejeren, der var utrolig sød.

Jeg købte dette lækre garn med hjem:

IMG_1883

Garnet til venstre er strømpegarn, hvor der sidder et lille ekstra nøgle ensfarvet garn, til rib, hæl og tå. Det havde jeg ikke set før, så derfor fik jeg lidt flerfarvet garn alligevel ;-) Det andet garn er egentlig også strømpegarn, men det skal helt sikkert bruges til et sjal. Første garn er fra Blue Ridge Yarns og det andet er fra Lorna Lace

Sidste garnbutik der blev besøgt på denne tur var Purl Soho i New York. Den har jeg også før besøgt, og det er en fantastisk butik. Her kan man bruge mange timer (og penge)!

              IMG_2014IMG_2015

Her købte jeg Brooklyntweed garn. Sidst jeg var der, købte jeg 2 ngl i en smuk rød farve, og har siden fortrudt at jeg ikke købte mere, så denne gang købte jeg 5 ngl i den samme farve, og regner så med at have nok til en bluse. Det er selvfølgelig ikke samme indfarvning, men det finder jeg nok en løsning på når jeg finder den rigtige opskrift. Desuden købte jeg et nøgle Anzula Mermaid, der består af 60 % Sea shell og 40 % Silke. Det er så smukt!

                            IMG_2024290

Inden jeg tog afsted, havde jeg bestilt bøger igennem Interweave. De havde tilbud og jeg kunne få 5 bøger for 25 $. Desværre kom der kun 4 da den ene var udsolgt, men det er stadig billigt, så det er ok.

IMG_1763

Nu skal jeg vist heller ikke købe garn og bøger i meget lang tid!!
(Nu snakker vi slet ikke Fanø, vel?)

For at dette indlæg ikke skal blive alt for langt, gemmer jeg det strikkede til næste indlæg :-)

12 kommentarer:

  1. Sikke skønne sager du har hjembragt ;)
    Det er nogle super fine strømpegarner.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Yt.
      Ja, så blev lageret lige forøget igen.
      Nu mangler bare tiden til at strikke af det hele ;-)

      Slet
  2. Alt det røde må godt lande i mine hylder :-) Hvis du nu har fået for meget med hjem.
    Glæder mig til at mærke og se hæfter/bøger i morgen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal tænke på dig, hvis jeg ikke ved hvad jeg skal bruge det røde til ;-)
      Vi ses lige om lidt.

      Slet
  3. Ih, hvor lækkert....... Det er faktisk lige før jeg savler lidt!

    SvarSlet
  4. Velkommen hjem, Tine.
    Det var godt dere kom dere velberget hjem.....jeg leste også det forrige innlegget ditt. Det ligner litt på vår familie, vi opplever stadig slike ting. Derfor kaller vi oss for familien BUNDY.....du husker den Amerikanske serien, med faren som solgte sko?
    Lornas Laces kjøpte jeg for mange år siden på nettet. Tror faktisk jeg har litt liggende fremdeles. Det var et håndfarget sokkegarn, det jeg kjøpte. Og jeg strikket et par sokker av et nøste, husker jeg. Nydelig garn, og dyrt.
    Ha det hyggelig med strikkesøstrene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Sylvia.
      Jeg kan godt huske dine fortællinger og Bundy familien.
      Så slemme syntes jeg nu ikke I er :-)

      Der er vist ikke noget af det garn jeg har købt der er billigt, men det hele er noget jeg ikke kan få i DK og det er jo også vigtigt :-)

      Slet
  5. Uha for nogle dejlige ting du har købt - Fanø, hvad mener du, købe garn - hvem?? Hi hi det bliver godt :))

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har en plan om at beherske mig på Fanø.
      Nu må vi se hvordan det går ;-)

      Slet
  6. Uha - jeg glæder mig til at gramse på det hele i eftermiddag, Tine - det ser lækkert ud :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal nok tage det hele med, Lene.
      Vi ses :-)

      Slet