torsdag den 12. september 2013

Kan man strikke en bluse på 2 dage?

Og til det kan jeg så svare, JA, det kan man godt ;-)

Line spurgte mig, før sommerferien om jeg ville strikke en lang cardigan til hende.Det ville jeg selvfølgelig gerne. Bare hun ville vente til efter sommeren :-) Det ville hun heldigvis gerne, og i mandags kom hun så forbi butikken for at kigge på garn og opskrifter.
Det endte med at der var 2 modeller hun gerne ville have, og når det er yndlingsdatteren der spørger, så siger man selvfølgelig ja med det samme.
Vi var inviteret til spisning hos Line i aftes, fordi hun har fødselsdag i dag (HURRA 22 år! Tillykke smukke) og så dukkede tanken op at det kunne da være sjovt at levere en strikket bluse til hende sammen med hendes gave. På pind 8 burde det godt kunne lade sig gøre.

                                 
                                    IMG_2083IMG_2084
                                                   Se lige den lækre lagkage, der blev serveret!


Så da jeg kom hjem fra arbejde mandag aften slog jeg op og strikkede 2 ærmer og begyndte på ryggen.
Strikkede videre på ryggen tirsdag morgen inden arbejde og strikkede den færdig på arbejde. Godt man arbejder et sted hvor det er ok at strikke ;-)
Strikkede begge forstykker tirsdag aften og syede blusen sammen på arbejde onsdag.
Den blev så afleveret uden at jeg nåede at vaske den eller tage billeder. Men fik lov til at tage billeder hos Line. Desværre er lyset ikke super godt, men I kan jo sagtens se den alligevel :-)

 

    IMG_8195IMG_8193IMG_2082

  • Faktaboks
  • Model: Puno cardigan af Sys Fredens
  • Garn: Puno fra Gepard
  • Farve: Koksgrå
  • Str: S
  • Pind: 8
  • Forbrug: 350 g
  • Forbrug i år i alt: 6601 g
  • Lager: Nej
  • Bemærkninger: Fulgte opskriften til punkt og prikke. For en gangs skyld passede min strikkefasthed præcist. Det er ikke tit det sker :-)

23 kommentarer:

  1. Hvor er du sej, den passer jo helt perfekt, du får også lige et tillykke til din smukke datter her :))

    SvarSlet
  2. Pind 8 eller ej så synes jeg, at du er usandsynlig kvik med strikkepindene. Den er blevet rigtig flot. Genialt "made by mor skilt" du har :)

    SvarSlet
  3. Flot og hurtigt arbejde. Ja, hvad gør man ikke for at opfylde sin datters ønske. Godt gået

    SvarSlet
  4. Stort tillykke med din smukke datter og rigtig godt og hurtigt gået med cardiganen ;))

    SvarSlet
  5. Tillykke med datteren og flot trøje du har strikket. Garnet ser utrolig lækkert ud.

    SvarSlet
  6. Tillykke med den heldige pige ;)
    Super sej cardigan, garnet er jo så skønt.

    SvarSlet
  7. Godt gået - selv om det er tykke pinde.

    SvarSlet
  8. Tillykke ;-) flot trøje og hvor var det hurtig.

    SvarSlet
  9. Hold da helt sommerferie ... Sidder her med underkæben nede .. Det er vildt at det kunne lade sig gøre ...
    Line må da også ha' set overrasket ud :) ....
    Smukt par og uhm en lækker lagkage :)
    Kh

    SvarSlet
  10. Hold da op - det kan man da kalde turbo-strik :o) Tillykke med datteren - og super flot gave hun får. Mærket er prikken over i ' strikket af mor' - hvem kan stå for det ;oD

    SvarSlet
  11. Der er da godt nok gang i den :-) Tja - jeg tror ikke det ville falde i god jord hvis jeg tog strikketøjet med på arbejde... Er en smule misundelig :-)

    Super dejlig cardigan til en skøn pige :-) Stort tillykke med hende.

    SvarSlet
  12. Flot stykke strik "made by mor". Selvfølgelig kan man strikke på to dage, når datter har fødselsdag :)

    SvarSlet
  13. Hold da op på to dage, vild. Den er rigtig fin og passe jo perfekt til hende.
    Selvom du har kunne strikke på arbejde har du været super hurtig.
    Håber hun blev glad for den, og stort tillykke med hende.

    SvarSlet
  14. Hei Tine
    Wow, det var da en turbofar du har strikket i. Og jakken er flott ti henne!!! Bare se opp for bestillinger hver uke......så får du ikke tid til annet ;)
    Takk for hyggelig hilsen. Og Marianne og jeg har snakket om at vi gjerne tar til Århus neste sommer, sammen med Anne. Så, da sees vi.......om et år.
    Ha en riktig fin weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder da dejligt at I kommer.
      Det vil jeg allerede glæde mig til :-)

      Slet
  15. Aldeles imponerende! Vildt, at den blev færdig på bare to dage....

    SvarSlet
  16. Tillykke med hende :-) Super lækker cardigan hun har fået - det må altså være dejligt, at kunne strikke i arbejdstiden ;-)

    SvarSlet
  17. Tusind tak for alle lykønskningerne til Line.
    Og tak for roserne om cardiganen.
    Det er ikke en fart jeg vil anbefale. Det har desværre hævnet sig på min albue :-(

    SvarSlet
  18. Super lækker strik til tøsebarnet, men du er gal.... med strik <3

    SvarSlet
  19. hvor er det en fin bluse og super lækkert made by mor mærke der er sat i.

    SvarSlet
  20. Hejsa
    Rigtig fin side du har her :)
    Jeg er blevet lidt vild med den cardigan til din datter, men kan ikke finde opskriften på den.
    Har du den nogen steder på din hjemmeside ?

    Mvh
    Jeanette

    SvarSlet
  21. Hej Jeanette.
    Velkommen til :-)
    Du kan finde opskriften her:
    http://www.fandango-shop.dk/shop/1306-puno-jakke-4956p.html
    Hilsen Tine

    SvarSlet