torsdag den 10. oktober 2013

Engang imellem tager det bare lang tid, andre gange går det stærkt.

F. eks med dette halstørklæde.
Jeg tror det var i foråret jeg startede på det. Og det blev færdigt forleden dag.

Det skal dog siges at jeg kun har strikket på det på arbejde.
Og så har det ligget stille længe.
Af flere årsager: Der har været travlt i butikken (det er jo kun godt),
Der har været noget der har været mere interessant (knap så godt) og sidst men ikke mindst fordi vi har valgt at sende det neon farvede garn retur.
Og så blev jeg i tvivl, om der egentlig var nogen grund til at strikke det færdigt? Grunden til at det blev sendt retur, var, at det mistede farven, efter at have stået ude som gadevare.
Beskeden fra leverandøren var at neon farve i uldgarn ikke var lysægte! Nå, men det kunne I da godt have sagt da vi købte det!!  Heldigvis tog de det hele retur uden problemer.
Men for et par uger siden, blev jeg så enig med mig selv om at nu skulle det være færdigt, og det blev det så:-)

                      IMG_8208IMG_8209

  • Faktaboks
  • Garn: Easy Care fra Mayflower
  • Pind: 3.5
  • Mønster: Eget design (der kommer opskrift senere)
  • Farve: Koks, råhvid og neon pink
  • Forbrug: 209 g
  • Bemærkninger: Strikket rundt, så der ikke er nogen vrangpinde. Kigget kraftigt efter Mads Nørgårds mønstre.

Til gengæld er disse små kopholdere blevet færdige lynhurtigt (faktisk er det vist det man kan kalde overspringshandlinger)
For snart 2 år siden lavede vi en bunke kopholdere til Sofies Forældre (vores torsdagsstamsted) og forleden kom Ebbe (ejeren) og spurgte om vi tog imod bestikkelse. Det mente vi bestemt at vi gjorde ;-)
Deres kopholdere forsvandt! Sjovt nok, ofte efter at de var blevet spurgt om de solgte dem, og svaret var nej!!
Så de ville frygtelig gerne have nogle flere, og det lovede vi selvfølgelig at klare, både med og uden bestikkelse :-)
Jeg har fået strikket disse 6, men mon ikke der kommer lidt flere fra hånden. Det tager jo ikke lang tid at strikke dem.

IMG_8212

  • Faktaboks
  • Opskrift fra Ravelry, men har egentlig bare slået omkring 42 masker op og strikket derud af.
  • Pind 4
  • Garn: Forskellige rester
  • Forbrug: 50 g
  • Forbrug i år ialt: 6871 g
  • Bemærkninger: Ikke rigtig nogen. Mønstre fundet på hen ad vejen.

10 kommentarer:

  1. Hvor er det flot dit halstørklæde og det ser rigt godt ud med den neonpinke stribe! Mon så den pinke neon er lysægte??
    Fine kopholdere - og alligevel lidt sjovt at de bliver "taget med hjem" fra Sofies Forældre ;O))

    SvarSlet
  2. Nej Kirsten. Det er den desværre ikke.
    Det er jo grunden til at jeg ikke kunne tage mig sammen til at lave det færdigt.
    Jeg begyndte jo, før vi vidste bedre :-(
    Men nu er det færdigt og så må kunderne købe en anden farve istedet for neon, for det er ikke på vores hylder mere :-)

    SvarSlet
  3. Det er ellers et ganske fint tørklæde! men hvad skal man med garn som ikke er lysægte - det ville jeg da have ærgret mig over at have strikket noget i og fået det at vide. Og jeg har kigget lidt på det! Godt jeg ikke fik det købt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Heldigvis er alle de andre farver lysægte, og de er rigtig pæne.
      Så dem må du kigge på en anden gang ;-)

      Slet
  4. Utrolig flot halstørklæde. Synd med farveægteheden det skulle nu nok ellers have fået sat gang i salget af neongarn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pia.
      Ja, det er ærgerligt.
      Det er faktisk ret svært at finde neon garn i uld.
      Vi må lede videre :-)

      Slet
  5. Halstørklædet er virkelig flot! Kopholderne er søde. Kan godt forstå, folk kan lide dem!

    SvarSlet
  6. Flot halstørklæde :-) Og i dobbeltstrik - ikke? Imponerende.

    Kopholdere - Lyder som noget jeg godt kunne trænge til at strikke (synes jeg trænge til nogle små projekter - får altid slået op til noget langtids...)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, Gitte. Det er strikket rundt, så mere imponerende er det altså heller ikke :-)

      Kopholdere er sjove at lave og gode til at få brugt rester til :-)

      Slet