søndag den 17. november 2013

Amsterdam og lidt småt restestrik.

Et dejligt langt og varmt halstørklæde er blevet færdigt.
Det andet tørklæde fra Susie Haumanns bog Around, og sikkert ikke det sidste.

                     IMG_8245IMG_8246

Mønstret er dejligt at strikke. Meget mediativt og samtidig godt tv strik. Et andet plus er at det er perfekt til at få brugt sine rester!

  • Faktaboks
  • Mønster: Amsterdam fra Around
  • Garn: Supersoft
  • Pind: 3
  • Forbrug: 220 g.
  • Bemærkninger: Dejligt strikketøj. Ved ikke helt om jeg selv skal beholde det eller det ender i gavekassen :-)

foto2

Det kræver noget plads at få det blokket. Gulvet i soveværelset måtte i brug.

IMG_8248

Der blev lidt garn tilbage, efter at jeg havde strikket min nye yndlingsbluse. Det blev til disse pulsvarmer (og der er garn nok til et par mere)
Jeg bruger ellers sjældent pulsvarmere, men fryser ofte mine fingre hvis jeg sidder meget ved computeren.
Det sker ind i mellem på arbejde, så nu kan jeg holde dem varme :-)

Ellers er jeg i gang med at pakke strikketasken. Lige om lidt skal jeg ud af døren og til Tranbjerg hvor der er Strikkesøster møde :-)

10 kommentarer:

  1. Det ser dejligt ud.
    Godt at få brugt nogle rester.
    God strikke dag ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en genial måde at få brugt rester på Yt :-)
      God dag til dig også :-)

      Slet
  2. Hvor er det et lækkert tørklæde, pulsvarmerne er også fine, men det må¨være en hel udskrivning med alle de knapper :-)
    Dejligt at du kunne lære mig at lægge ud på Ravelry, har solgt 5 opskrifter. Nu må jeg vist i gang med at oversætte.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Bodil.
      Fantastisk at du allerede har solgt 5!
      På den anden side, er det jo nogle super flotte ting du har lavet!
      Glæder mig til at se dine ting strikket op i forskellige versioner :-)

      Slet
  3. Meget fint tørklæde.
    Jeg vil selv i gang med denne opskrift, men først skal jeg strikke julegaverne færdig.
    KH
    Ursula

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ursula.
      Altid dejligt når man kan strikke julegaver.
      Du når nok Amsterdam en anden gang :-)

      Slet
  4. Sikke fint dit tørklæde er, ja det er altid godt med procekter der kan se godt ud som kan sluge nogle af vores mange rester.
    God ide med pulsvarmer til kolde finger. Det ser dejlige ud.

    SvarSlet
  5. Det ble et veldig fint skjerf.

    SvarSlet