tirsdag den 12. november 2013

Morgengrim med striber

Da jeg købte garnet til denne bluse i Hamborg, var jeg slet ikke i tvivl om at det skulle ende med striber.
Jeg kunne bare ikke finde lige præcis det mønste jeg ville lave. Eller det vil sige, det kunne jeg godt, men så passede garnet bare ikke.
Så må man jo bare i gang selv. Og når man strikke top-down er det jo meget nemt at passe til undervejs ;-)
Blusen er blevet lige som jeg gerne ville have den. Garnet er super blødt og jeg glæder mig til komme i gang med at bruge den!IMG_8238

  • Faktakboks
  • Garn: Extrafin Merino fra Hamburg Wollfabrik Garnet blev vundet op til mig i 2 tråde, men jeg har strikket med dobbelt garn, så der er brugt 4 tråde.
  • Mønster: Oppe fra og ned, prøvet til efterhånden. Med inspiration fra Driftwood
  • Farve: Dyb rød og marineblå
  • Pind: 3.5
  • Str: ca M
  • Lager: Ja
  • Forbrug: 318 g
  • Forbrug i år i alt: 8.297 g
  • Bemærkninger: Super blødt garn. Har garn til endnu en bluse i en anden farve. Glæder mig til at strikke den :-)

IMG_8244

Her er så hvad fotografen kunne svinge sig op til at tage i dag. Ikke specielt godt, og incl. regndråbe på linsen. Men den stakkels mand stod i regnvejr, og ville gerne ind i tørvejr ;-)

12 kommentarer:

  1. Den er super fin og passer godt til dig. Bliver vil overvældende hver gang jeg ser hvor mange kg garn du har brugt og jeg tænke tot på gad vide hvad jeg har brugt måske en gang jeg skal regne det sammen .

    SvarSlet
    Svar
    1. Prøv det.
      Det er ret sjovt at se hvor meget man egentlig får produceret :-)

      Slet
  2. Hvor er den flot og perfekt pasform - sørøver Tine :))

    SvarSlet
    Svar
    1. Mangler bare papegøjen og klap for øjet ;-)

      Slet
  3. Morgengrim er synd at sige. I klær' hinanden rigtig godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pia.
      Følte mig ret morgengrim :-)

      Slet
  4. Den bluse ser rigtig god ud - dejlige stærke farver og pasformen er fin. Skriver du ned når du sådan improviserer?

    SvarSlet
    Svar
    1. Nogen gange skriver jeg ned.
      Desværre ikke denne gang, Susanne :-(

      Slet
  5. Nøj, hvor ser den lækker ud! Ikke meget morgengrimt over den eller dig ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lykke.
      Det er min nye yndlingstrøje :-)

      Slet
  6. Svar
    1. Tak Camilla.
      Må vist hurtigst muligt i gang med en mere.
      Det garn er bare for lækkert :-)

      Slet