torsdag den 16. januar 2014

Elphaba

Hvordan man skal udtale det, ved jeg ikke helt.
Men fin det blev den, efter at den er strikket om.

2014-01-14 10.57.14

Her kan I se før og efter billede.

Vejret i dag er ikke lige frem egnet til at gå ud og tage billeder i, så I må nøjes med dette her.

2014-01-16 12.26.30

Her kan i se den fine lace kant:

2014-01-16 12.27.55

  • Faktaboks
  • Mønster: Elphaha Pullover, købt på Ravelry
  • Garn:Madelinetosh Merino Light, købt i USA (Vi har nu garnet i Fandango, dog ikke i denne farve)
  • Farve: Grå/sort
  • Pind: 3.5
  • Str: M
  • Lager: Ja
  • Forbrug: 250 g
  • Forbrug i år: 250 g
  • Bemærkninger: Startede på str. 39” men ændrede til str. 37” da jeg kom til ærmegab.
    Ellers var den blevet alt for stor. Blusen blev lang efter vask. Jeg kunne nok godt have reddet den ved at smide den i tørretumbleren, men var ikke helt tilfreds med den under armene, så jeg pillede hele kroppen op og strikkede om.
    Nu er den blevet meget bedre.

14 kommentarer:

  1. Spaendende model med et sjovt navn. Var lige inde og tjekke hendes side, hun laver sandelig ogsaa meget andet laekkert.

    SvarSlet
  2. Heh, og der gik jeg lige og troede det var et eller andet ordspil som jeg ikke fattede... Men der er faktisk et 'b' i navnet mod slutningen (dvs. ikke 'haha' :D selvom det lyder sjovere) - og designeren forklarer også på mønstersiden hvor navnet kommer fra :)

    Men den er blevet rigtig fin, haha eller ej ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret.
      Det er mig der har skrevet forkert ;-)
      Jeg havde godt set hvorfra navnet stammede. Så nu er det min helt egen heksebluse :-)

      Slet
  3. Er det ELFAFA den uttales som tro?
    Isåfall var den blitt finere i fasongen nå, men jeg synes den var flott som den var første gangen også.
    Så har du enda en genser du kan smykke deg med, Tine.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Sylvia
      Bluser kan man vist aldrig få nok af :-)
      Det var mig der havde stavet forkert, så navnet skal nok udtales Elfaba :-)

      Slet
  4. Lækker strik, - og klædelig :)

    SvarSlet
  5. Den er flot - både som model, men jeg synes også den er rigtig god til dig!

    SvarSlet
  6. Sikke en tålmodig sjæl du er. Man kan virkelig se forskellen på de to udgaver, før og efter. Den klæder dig godt i den nye version.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hellere pille op end at den ligger og aldrig bliver brugt :-)

      Slet
  7. Hvor er den bare flot. Tænk at du bare har lavet den om det er da virkelig også blevet pænt!

    SvarSlet
  8. Hvor er den blevet flot! Megetmsød blondekant. Imponerende at du fik pillet op, og for pokker hvor fik du hurtigt strikket den færdig igen.

    Ses snart :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte :-)
      Det er vist ikke hurtigere end du plejer at strikke ;-)

      Slet