søndag den 26. januar 2014

Melodi

Hedder denne skønne bluse fra Annette Danielsens sikre hånd.

                  2014-01-25 13.08.292014-01-25 13.10.49

Her er et par billeder med og uden lukkede øjne ;-)

En sjov model at strikke, med en meget anderledes konstruktion.

Ellers strikker jeg bobler for tiden.

2014-01-15 23.02.00

Nevøerne ønskede sig jo hættetrøjer til jul. Den her bliver til yngste nevøen.
Modellen hedder Kaj og er fra Filcolana. Jeg ændrer den til lynlås cardigan og hætte.
Den skal nok bliver rigtig sjov, men hold da op hvor er bobler kedelige at strikke!

  • Faktaboks
  • Model: Melodi af Annette Danielsen, fra hæftet Fin og Finurlig
  • Garn: Supersoft (Fv. Sloe) og Grignasco Kid Seta (Fv. 721) Begge dele købt i Fandango
  • Farve: Bordeaux
  • Str. S ( passer mig der er M, men min strikkefasthed passede ikke helt)
  • Pind: 4
  • Lager: Supersoft – JA Kid Seta – Nej
  • Forbrug: 240 g
  • Forbrug i år i alt: 490 g
  • Bemærkninger: Fandt nogle små fejl i opskriften. Ikke alvorlige men har skrevet dem ned her.

26 kommentarer:

  1. Så fin den var :) Du kledde den godt, hilsen Beth

    SvarSlet
  2. Ja, den er bare god - en flot model og både modellen og farven klæder dig godt! Jeg tror Kaj bliver en fantastisk drengetrøje - sådan lidt drageagtig med alle boblerne!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susanne :-)
      Jeg er også sikker på Kaj bliver rigtig god, engang :-)

      Slet
  3. Den er blevet superlækker, Tine! En dejlig farve til dig!

    SvarSlet
  4. Hold da op, hvor har du været hurtig. Jeg er meget imponeret:-)
    God fornøjelse med alle boblerne - jeg er sikker på de bliver godt modtaget, for den er da kæk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Dorthe :-)
      Jeg strikkede også kun på Melodi, da jeg var spændt på at se den færdig.
      Har allerede brugt den meget :-)

      Slet
  5. AD's modeller er bare hittet. Hvor er den flot, og sikke den klaeder dig. Bobler, joesses du har ret. Kedeligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lin :-)
      Ja, bobler er kedelige, men de giver en flot effekt når de er færdige :-)

      Slet
  6. Den bluse er virkelig vellykket. smuk.

    SvarSlet
  7. Meget flot. Lækkert garn og farve. Klæder dig rigtig godt.

    SvarSlet
  8. Den er blevet super flot. Du ser godt ud om det er med åben eller lukket øjne. Hihi

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne Marie.
      Jeg er utrolig dårlig til at stille mig op og få taget billeder, desværre.
      Så i må derfor nogen gange nøjes med de resultater der kommer :-)

      Slet
  9. Den er virkelig fin! Hun kan nu noget, hende Annette D!
    Boblerne bliver også flotte. Men meget kedelige at strikke! Har du lært at strikke dem uden at vende strikketøjet?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Christine :-)
      Ja, hende Annette D, hun er sej!
      Jeg har engang lært at strikke bobler uden at vende, men syntes ikke det var super meget nemmere.
      Så jeg vender, og vender og vender ;-)

      Slet
  10. Hvor er den skøn - en halv Solar Plexus ville jeg ha´ kaldt den :)) for overdelen minder da i den grad om modellen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Kirsten.
      Det tror jeg du har ret i.
      Endnu en flot model fra Annette D, jeg gerne vil strikke engang :-)

      Slet
  11. Ih den er flot og rigtig sød til dig.

    SvarSlet
  12. Hvor I klær hinanden �� blusen og dig !

    SvarSlet
  13. Så fin du var i den genseren, Tine.
    Og bobler, ja de er kjedelige å strikke!!!! Been there, done that!! Men det blir fint med bobler ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Sylvia :-)
      Enig!
      Bobler er kedelige at strikke men fine når de er færdige :-)

      Slet