tirsdag den 25. februar 2014

En Zebrakaj!

Og hvad er så det?

Det er denne bluse jeg har strikket til yngste nevøen.

                foto 3foto 4

Hvorfor hedder den så det?
Fordi modellen hedder Kaj, men hætten er fra en model der hedder Zebra.
Ønsket var en hættebluse med mange farver, så jeg håber at denne kombination bliver godkendt.

Navnet fandt Nanna (ejer af Filcolana) på, da jeg viste billedet på Instagram ;-)

           foto 1foto 2

  • Faktaboks
  • Model: Kaj (gratis opskrift fra Filcolana) Jeg kan desværre ikke linke direkte til opskiften.
  • Garn: Arwetta Classic, købt i Fandango
  • Farve: Koksgrå, neon gul, orange og grøn
  • Str.: 6-8/10 år (Maskeantal fra 6-8 år men længde fra 10 år)
  • Pind: 2,5 og 3
  • Lager: Det meste af det grå og lidt af det orange var fra lager
  • Forbrug: 335 g
  • Forbrug i år i alt: 1025 g
  • Bemærkninger: Har lavet lynlås i hele bluse (i opskriften er der kun lynlås i den øverste del af blusen) Strikkede hætte på (brugte opskriften Zebra fra Filcolana) Strikkede 2 pinde mere på boblerne end der står i opskiften, da jeg ellers ikke kunne få dem pæne.

                        IMG_8314IMG_8312

15 kommentarer:

  1. Zebrakaj..... Flot navn! Rigtig fin trøje. Neon-lynlåsen er lige prikket over i-et!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-)
      Jeg glæder mig til at få den sendt og (forhåbentlig) få et billede med indhold :-)

      Slet
  2. Den kunne da ikke hedde andet! ::-)
    Men superflot er den blevet! Mon ikke nevøen kommer til at slide den op?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også vild med det navn :-)
      Jeg er sikker på den bliver et hit :-)

      Slet
  3. Den skønne trøje kan da ikke hedde andet,den kan da umuligt undgå at blive taget godt imod

    SvarSlet
  4. Den tror jeg at han bliver glad for ! super sej trøje !

    Tak for den fine lille pakke !

    Knus
    Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Det håber jeg også Helle :-)
      Selv tak :-)

      Slet
  5. Den er bare super sej og flot. Mon ikke yngstenevøen bliver glad ?

    SvarSlet
  6. Superflot trøje. Den bliver nok brugt godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.
      Det er jeg også sikker på :-)

      Slet
  7. Hvor er den fin, Tine :-) Og så længe den ikke hedder Score-Kaj er det vel fint nok ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Med hans udseende kunne nevøen nu godt ende med at blive en score-kaj ;-)
      Men kræver det ikke en del guld glimmer? ;-)

      Slet
  8. Den må da være et hit. Den er i hvert fald super flot.

    SvarSlet