tirsdag den 4. februar 2014

Speedstrik, Super Bowl og status på bobler.

I sidste uge skulle Emil til modemesse i KBH med HTX, fordi han har design som valgfag.
Dagen før han skulle afsted, siger han så, at hans halsrør er blevet væk.
Og selvom han (siger han selv) er viking og stadig går med shorts ind i mellem, har han alligevel brugt halsrøret rigtig meget ;-)
Straks tog den søde mor sine pinde str. 12 frem og gik i gang med at strikke et halsrør.
Næste morgen fik jeg hæftet ender og han var klar til at komme til staden uden at fryse halsen :-)

foto2

Søndag aften var vores entre fyldt med meget store sko.

foto1

9 unge mænd (incl. Emil) skulle se Super Bowl sammen.
Men først skulle de selvfølgelig spise, og det stod Emil for.
Burgere med både bøffer og pulled pork, pommes frites og coleslaw.
Selvom jeg syntes t avi havde købt meget ind, var der faktisk lige i underkanten af mad. Utroligt hvad de kan spise!
Per og jeg var forvist til soveværelset for at se Arvingerne, og heldigvis har vi gæstehytten, som vi kan sove i.
Ellers er jeg ikke sikker på at vi havde fået så meget nattesøvn :)

Status på bobler:

foto3

Kroppen er strikket færdig og første ærme er påbegyndt.
Jeg er sikker på den bliver rigtig flot når den, engang, er færdig ;-)

Jeg kom sørme til at slå op til en kjole/tunika.
Jeg har længe gerne ville strikke Still Light Tunic, og blev så enig med mig selv om at det var nu, det skulle være ;-)
En strikket kjole kan man jo altid bruge.

image_medium2

  • Faktaboks
  • Halsrør til Emil
  • Garn: Hjertegarn Chunky
  • Farve: Sort
  • Pind 12
  • Forbrug: 200 g
  • Forbrug i år i alt.690 g
  • Bemærkninger: Slå 141 m op. Strik perlestrik, rundt, til der kun lige er garn nok til at lukke af. Luk af.

12 kommentarer:

  1. Godt, du sørgede for at han kom velklædt afsted:-)
    Du har bestemt ret i, at man ikke kan få for mange kjoler - jeg er spændt på det færdige resultat.

    SvarSlet
    Svar
    1. Han tog heldigvis lange bukser på til Kbh. Ellers havde det da været lidt til grin ;-)
      Vi ses på søndag :-)

      Slet
  2. Dejligt med en omsorgsfuld mor :))
    Ja unge mænd sætter noget til livs, men mon ikke de har overlevet :))
    Pudsigt med Still Light, den har jeg lige haft gang i, men valgte så at pille op igen for jeg blev i tvivl om størrelsen! Der er meget stor forskel mellem M og L, hvilken størrelse vælger du???

    SvarSlet
    Svar
    1. De overlevede bestemt.
      Der var jo også chips og nachos ;-)

      Jeg strikker str. M og tænker at den jo er strikket oppefra og ned, så man kan vel altid rette til undervejs :-)

      Slet
  3. Ja, det er utroligt hvad de kan fortære i den alder, man tror ikke sine egne øjne. Der var du nær blevet fordrevet fra dit eget hjem Tine, godt at du har nogle alternativer med sådan 9 sultne gutter i huset.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at vi har den gæstehytte.
      Så kunne vi da få vores skønhedssøvn ;-)

      Slet
  4. Sjovt billede med alle de sko :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Man kan ikke engang se dem alle.
      Og hvor store de er :-)
      Sjovt så det ud!

      Slet
  5. Skøn skøn kjole/tunika, den glæder jeg mig til at se !!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal nok vise frem, når jeg engang bliver færdig :-)

      Slet
  6. Altså...det kunne vært her hjemme. Vi har stadig gangen full av digre sko. Og Aron står av og til på kjøkkenet å kokkelerer til dem alle. Heldigvis har han egen residens nede kjelleren, med egen stue, sovekrok og bad. Og i sofaen har jeg lagt tre ekstra dyner i rommet der det er plass til slikt, siden det ofte er overnattingsgjester, fra fjern og nær.
    Men det er så hyggelig!!!!
    Aron har også et halsrøret han bruker, og det er enda ikke blitt borte. Men hvis, kan jeg bare gjøre som deg, Tine.
    Så ønsker jeg deg en riktig fin helg......bare en dag igjen.( selv skal jeg ha jobbehelg)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig meget hyggeligt Sylvia.
      De unge mænd er altid så søde og høflige, så de er altid velkomne :-)

      God weekend til dig også.
      Jeg har fri i denne weekend, jeg var på arbejde sidste lørdag.
      På søndag skal vi til Randers og mødes med strikkesøstrene.
      Det glæder jeg mig altid til :-)

      Slet