søndag den 16. marts 2014

Mine arme er for korte!

Det er simpelthen gang på gang at mine bluser får alt for lange ærmer. Især efter vask!
Jeg ved simpelthen ikke hvad det er der sker?

Denne bluse har drillet et par gange undervejs.
Bl.a har nøglerne drillet

                               2014-03-06 21.14.47-22014-03-06 21.53.35

Men med tålmodighed blev de reddet.

Så løb jeg tør for garn i en farve, da jeg manglede 8 pinde!

2014-03-13 10.20.14

Efter at have strikket det ene ærme færdigt og syet på, blev det for langt.
Af med det, pille op og sy på igen.
Stadig for langt, af med det igen, pille pille op og sy på.
Nu passede det. Hurra!
Strikkede det andet ærme færdigt og syede på. En dejlig bluse jeg var meget tilfreds med.
Det var for tidligt jeg fik sagt det :-(
Efter vask blev ærmerne så for lange igen!!!

                           2014-03-15 16.25.002014-03-15 16.29.39
Altså hvor er det irriterende!!!
Nu ligger blusen igen i vaskemaskine og derefter skal den så en tur i tørretumbleren.
Hvis ikke det virker, så må ærmerne af og pilles op. ØV.

  • Faktaboks
  • Mønster: Mønster fra Cewec
  • Garn: Linea fra Cewec (hør/bomuld/viscose)
  • Pind: 5.5 mm
  • Farve: Koral/Laks/Gul/Khaki
  • Str: M
  • Lager: Nej
  • Forbrug: 340 g
  • Forbrug i år i alt: 1565 g
  • Bemærkninger: Nemt mønster. Dejligt blødt garn. Smukke farver.

2014-03-13 15.36.06

Lige et lille billede fra Frederiksgågade i torsdags.
Der var lavet et reklame fremstød for gaden, hvor der var kunstig regnvejr og paraplyer man kunne låne.
Der var desuden pyntet med disse paraplyer. Det så super godt ud i solskinnet.

Der var også POP UP med Skals Håndarbejdsskole. Det var spændende at kigge forbi, og man får rigtig meget lyst til at melde sig til et kursus hos dem igen :-)

                        2014-03-13 15.34.152014-03-13 15.35.03

                    2014-03-13 15.33.162014-03-13 15.33.19

14 kommentarer:

  1. Tine , din genser er såååå flott, og kler deg kjempegodt! Både farger og fasong var riktig fin til deg.
    Så synd med de ermene. Nå håper jeg ikke du har ødelagt den i tørketrommelen. Lin skal jo ikke der.......
    Kan du ikke bare brette ermene. Gjør det noe?
    Så artig med paraplyene. Det var sikkert fint å se i solskinnet.
    Og jeg skulle gjerne gått på kurs og laget og lært mye mer innenhåndarbeid. Kanskje i et annet liv?
    God søndag ønskes deg. Og eg krysser fingrene for at genseren blir bra til slutt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret.
      Lin bør ikke være i tumbleren, men det lykkedes heldigvis uden at den tog skade :-)

      Fortsat god weekend.

      Slet
  2. Hvor er det ærgerligt med de ærmer, den er ellers superflot, især når den kommer på:-)

    SvarSlet
  3. Det var da træls at de ærmer driller sådan, måske skulle du bare gå over til trekvart ærmer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tror også det skal være min løsning fremover :-)

      Slet
  4. Håber de ærmer arter sig...ellers må du som Sylvia skriver brette dem ...tænker det betyder folde dem op ? ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det betyder at folde dem op :-)
      Syntes ikke det var en optimal løsning, men heldigvis hjalp det med tørretumbler :-)

      Slet
  5. Jamen hvad skal jeg sige Tine ;-) Fin trøje og så synes jeg, du skal begynde at hænge lidt i en barre hver morgen, så du kan få lidt længere arme ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg må straks i gang med at hænge ;-)

      Slet
  6. Det er da som om de ærmer bare lever sit eget liv!! Hvad gør man? Du kæmper da en ærlig kamp ;-)
    Ellers måske Strikkeheksen har ret - du må mere i barren.

    SvarSlet
    Svar
    1. De lever helt klart deres eget liv.
      Det er meget irriterende!
      Jeg må tale til dem i et hårdere tonefald ;-)

      Slet
  7. Hvor er det dog belastende med de ærmer og sikken en tålmodighed du har og har haft!
    Det er ellers et rigtig fint mønster som jeg godt kunne se mig selv i til sommer :))

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Kirsten.
      Det er det nemmeste mønster.
      Slå om og 2 ret sammen på både ret og vrangsiden :-)

      Slet