onsdag den 9. juli 2014

Tju Hej, Hvor det går!

Ferien forsvinder imellem fingrene på mig.
Halvdelen er allerede forsvundet, og jeg har ikke foretaget mig ret meget.

Er det så godt eller skidt?
Egentlig er det vel meget godt ;-)
Tempoet er sat ned.
Der bliver strikket, hygget og sovet lidt længe.
Der er booket tur til Amsterdam, på fredag.
Kun Per og jeg.
Bortset fra forretningsrejser, er det ikke sket før!
Det bliver dejligt.
Vi skal besøge en hollandsk pige på vejen, jeg har fået kontakt med, på Ravelry.
Der er spottet 3 garnbutikker i Amsterdam ;-)
Har du gode ideer til ting, der er must-see, så sig endelig til!

Der blev strikket og hygget igennem i Ullas kolonihave i søndags.Tak for et godt initativ Ulla :-)

             IMG_2940IMG_2941IMG_2943
Der er blevet taget billeder af Tropical Jakke med indhold :-)

                       IMG_2933IMG_2935

  • Faktaboks
  • Mønster: Tropical Jakke fra Pickles
  • Garn: Big Fuzz fra Pickles
  • Farve: Hvid og koral
  • Str. S
  • Pind: 6 mm
  • Lager: Nej, købt som kit hos Pickles (vær obs på, at hvis du køber hos Pickles, kan der løbe told på, da Norge ikke er medlem af EU)
  • Forbrug: ca. 480 g
  • Bemærkninger: Syntes den er meget stor i størrelsen. En anden gang ville jeg nok strikke nummeret mindre.

Bits er blevet færdig. Klar til at tage med til Amsterdam ;-)

                      IMG_2944IMG_2946

  • Faktaboks
  • Mønster: Bits af Hanne Falkenberg
  • Garn: Sofistica
  • Farve: Sort, grå og orange
  • Str. L
  • Pind: 2 og 2.5 mm
  • Lager: Nej, købt som kit på Fanø, sidste år
  • Forbrug: ca. 325 g
  • Forbrug i år i alt: 4.387 kg
  • Bemærkninger: Syntes den virker lidt kort. Jeg har stadig lidt garn i overskud, så jeg kan forlænge, hvis det bliver nødvendigt.

15 kommentarer:

  1. Ferier går også hurtig hvis man gjør absolutt ingen ting ;)
    Men det ser da ut som om du har fått strikket!
    Picklesjakken er såååå lekker i fargene, men den virket litt stor . Mulig det hjelper litt å vaske den, så vil den kanskje trekke seg litt sammen?
    Bits genseren er kjempeflott, og helt spesiell. Har sett den som modell tidligere.
    Jeg jobber fortsatt to uker til. Da skal jeg og Sophia på jentetur . Barcelona, Amsterdam, London......vi vet ikke helt hvor vi skal. Så her er det surfing på nettet hver kveld.
    Fortsatt god ferie, og god tur til Amsterdam, Tine

    SvarSlet
    Svar
    1. Pickles jakken har været vasket og det hjalp ikke rigtig.
      Amsterdam kan klart anbefales. Hvis det bliver det i vælger, så skriv til mig hvis I ønsker gode ideer ;-)

      Slet
  2. Den der følelse med ferie, der smuldrer, kan jeg godt genkende. Det lyder lækkert med en tur til Amsterdam.

    Uh, som den der Bits er blevet flot.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Eva.
      Ferier har det med at være alt for korte :-)

      Slet
  3. Flotte ting! Tropical-jakken ser lun og let ud. Rigtig god tur til Amsterdam! Det lyder som en meget hyggelig plan! (Og vi forventer selvfølgelig billeder!)
    Bits-blusen er for fed.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Christine.
      Håber det er billeder nok, jeg lige har vist ;-)

      Slet
  4. Dejlige billeder fra sommerstrikkelyst.

    Super flot jakke til Line, og hvad angår Bits - så er jeg solgt! Den er kommet på listen over must haves :-)

    Rigtig god tur på fredag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte.
      Jeg tror bestemt også at Bits lige er noget for dig :-)

      Slet
  5. I må have en rigtig god tur til Amsterdam. Flot Bits - og jakken ligeså.

    SvarSlet
  6. Tror, det er absolut godt, men jeg synes jo ikke, du kan sige, du har lavet ingenting ;-) Tropical Jakke er totalt skøn og den klæder i den grad modellen :-) Bits gør mig meget misundelig - den er så sej :-) Har overvejet den mere end en gang :-)
    God tur, Tine .-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lene.
      Selvfølgelig er det ikke "at lave ingenting" når man strikker, men du ved jo godt hvad jeg mener ;-)
      Men det er dejligt at få så mange projekter gjort færdige :-)

      Slet
  7. Jeg glæder mig også til at komme i gang med min BITS (den blev jo lige overhalet ag Solar Plexus) og tak for bemærkningen om at den virker kort, så vil jeg overveje at forlænge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Solar Plexus er sååå fin!!
      Den skal jeg helt sikkert også have lavet ;-)

      Slet
  8. Det ser da bare SÅ hyggeligt ud i haven med strik. Jeg syntes pigen der strikker med en gul/armygrøn bluse på, den er lækker! Kunne man få et HINT med hensyn til hvor man kan få opskriften til den lækre sag. Jeg skal også igang med Bits, men strikker nu ISAGERS ZIG ZAG. Det er en sommergarn i hvid. Snart færdig! Fortsat go ferie herfra Blokhus. Min er lige begyndt.-Hilsen Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne
      Det er Susanne (strikkeglæde) der har blusen på og du kan se mere her: http://strikkefryd.blogspot.dk/2014/05/fra-oven-og-ned.html?m=1
      Fortsat god ferie :-)

      Slet