søndag den 3. august 2014

Ånden kom over mig.

Jeg har længe tænkt på, at jeg gerne ville igang med symaskinerne igen.
Men da de er pakket væk, får jeg sjældent brugt dem, med mindre der skal laves reperationer.

Sidste lørdag blev jeg enig med mig selv om, at nu skulle det være!
Jeg hoppede på cyklen og kørte ind til City stoffer.

Der blev købt stof til 2 kjoler og 1 bluse samt mønstre.

IMG_3155

Og så blev maskinparken ellers fundet frem og der er blevet syet:

 

  IMG_1542IMG_3165IMG_3156

Når man har en overlock maskine går det hurtigt. Jeg kunne dog sagtens mærke at jeg var ude af træning.
Alle sømmene blev ikke så fine som jeg gerne ville have dem til at være.

Jeg fandt også ud af, at når man køber stof efter et Onion mønster, og ekspedienten ikke er meget erfaren, får man købt ALT for meget stof.
Jeg havde 80 cm for meget af det stribede stof (der blev købt 175 cm) og ca. 60 cm af det småmønstrede (der blev “kun” købt 160 cm, da der ikke var mere på rullen)
Jeg har været forbi og brokke mig lidt, men fik at vide at det var det der stod på mønstret, og de jo nødig ville sælge mig for lidt. Hmmm. Det gjorde de så sandelig heller ikke!

Jeg fik syet denne kjole (med lidt trylleri på kanten for neden) og t-shirt af resterne, men ville da hellere have købt noget andet stof for pengene.

                   IMG_3163foto

Ang. strik er der også nyt.

          IMG_1522IMG_3149

Sky Blue er blevet færdig. Jeg er meget tilfreds. Farven er fin og jeg glæder mig til at få den brugt (når det bliver koldt, engang) ;-)

  • Faktakboks
  • Mønster: Sky Blue fra Susie Haumans Blue Notes
  • Garn: Madelinetosh Merino Light (til kroppen) og Grignasco Silk Mohair (til ærmer)
  • Farve: Jeg syntes ærmerne er mintgrønne, men det er der delte meninger om ;-)
    Madelinetosh garnet til kroppen hedder Celadon
  • Str: M
  • Pind: 3 og 3.5 mm
  • Lager: Nej, Købt i Fandango til formålet
  • Forbrug: 215 g
  • Bemærkninger: Har omregnet opskriften, da garn, strikkefasthed og opskrift ikke passede sammen ;-)

         IMG_3168IMG_3171

Jeg har også forsøgt mig med tunesisk hækling.
Det kom der denne pude ud af. Den er til Line.

  • Faktaboks
  • Mønster: Helt almindelig tunesisk hækling
  • Garn: Arwetta strømpegarn og Neon-Sock fra Online
  • Pind: Hakkenål 4
  • Lager: Nej
  • Forbrug: 100 g
  • Forbrug i år i alt: 4.702 g

Jeg blev noget nervøs, da vaskevandet så således ud:

IMG_3161

Heldigvis blev resultatet fint :-)

19 kommentarer:

  1. Fine ting du har fået lavet

    SvarSlet
  2. Lidt ærgerligt med for meget stof, men du har da fået fine ting ud af det. City Stoffer er en lækker forretning. Jeg var der lige i går og købte lidt spænder, men uh, hvor var der mange lækre stoffer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Citystoffer er en fantastisk forretning.
      De har bare så meget lækkert :-)

      Slet
  3. Hold da op hvor du har fået lavet en masse lækket. Tros det var surt med for meget stof, syntes jeg du har fået lavet noget super fint af det.
    Din sky er blevet super, og passer rigtig godt til dig.

    SvarSlet
  4. Hvor har du da været flittig, skønne ting du har frembragte. Ja det surt at du har fået så meget stof tilovers, for man vil da gerne bruge pengene på andre stoffer

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jo netop det der er pointen :-)

      Slet
  5. Der er altid beregnet for meget stof i mønstre, osse i de Burda jeg plejer at bruge. Så det er en go´ ide lige ha skrevet ned, hvor meget stof der skal til kjole, bluse eller andet.
    .... fine ting du har fået fremstillet

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.
      Før i tiden syede jeg rigtig meget, og vidste nøjagtig hvor meget jeg skulle bruge til de forskellige ting.
      Men nu er det flere år siden, jeg sidst syede, så det havde jeg desværre glemt alt om.

      Slet
  6. Det er godt nok nogle fine kjoler du lige har fået lavet! Meget imponerende, selv om du fik rigeligt med stof.
    Den der "sky blue" ser så dejlig ud! Det er flot med kontrasten mellem det håndfarvede og det ensfarvede.

    SvarSlet
  7. Du er da en aktiv dame, bare det var mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er da også aktiv.
      Syntes også du får nået mange flotte ting!

      Slet
  8. Ja - som ånden da kom over dig :-) Det er nogle rigtig fine ting du har fået syet. Jeg er er ret vild med den orange sag i midten. Farverne er super gode til din brune farve :-)

    Sky Blue er flot! Enkelt og så alligevel noget særligt med de 2 farver.

    SvarSlet
  9. Så flink du er til å sy, Tine. Og i den flotte orange kjole, ser du ut som en modell på 1.75 ;)
    Vi som er i garnbutikk, selger jo garn til oppskriften , og følger det der står. Av og til kommer kunder tilbake, med meget garn, og et ferdig strikket produkt. Jeg beklager, men sier da at jeg fulgte bare det der stor av garn i oppskriften. Det kan skje med stoff også, sikkert. Men du har da lavet mange flotte ting.
    Og din genser er fin den også. Jeg hadde også kalt ermene for mintgrønne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi tager altid garn tilbage, hvis kunderne har fået for meget.
      (undtagen hvis det er købt på udsalg)
      Men det er jo noget sværere med stof.
      Heldigvis fik jeg da brugt det hele :-)

      Slet
  10. Pudsigt, det er samme mønster, som jeg har syet efter. Jeg er ganske sikker på, at detaljerne er langt mere gennemførte hos dig (men jeg er nu stadig glad for min). Træls med al det overskydende stof. Jeg købte en meter til min blå kjole - og havde endda plads til at lave det ene ærme to gange....af uransaglige årsager fik jeg spejlvendt det ene ærme.
    Lækker raglan bluse, du har strikket:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nøjagtig det samme mønster :-)
      Din kjole er da blevet super flot!

      Slet