torsdag den 14. august 2014

Sommer i Tokyo

Endelig færdig!

Den har været længe undervejs. Faktisk har den ligget i skammekrogen i et stykke tid, med risiko for optrævling.
Først var det fordi strikkefastheden drillede (som sædvanligt) og jeg derfor var nervøs for størrelsen, derefter fordi den pink jeg først havde valgt, forsvandt fuldstændig i den orange. Da jeg havde besluttet at den skulle laves af lagergarn, endte det med en grøn i stedet.
Dem der kender mig, ved at grøn absolut ikke er yndlingsfarven, så jeg har været meget i tvivl om det var den rigtige farve.

Men så sagde Ulla (en strikkeveninde uden blog) til mig, at NU skulle jeg tage mig sammen og strikke den færdig. Ikke flere dårlige undskyldninger og overspringshandlinger!

Så jeg tog mig sammen og her er så resultatet:

  foto 2foto 3 (3)foto 4

Jeg syntes billedet i midten er ret sjovt. Godt nok er jeg ikke specielt høj, men på det her billede, ser jeg ud til kun at være 1/2 m ;-)

  • Faktaboks
  • Mønster: Sommer i Tokyo, fra Marianne Isagers Japan Strik
  • Garn: Div. supersoft fra Geilsk, Knoll og J.C.Rennie
  • Farve: Turkis, Brændt Orange, Lilla og grøn (Calypso, hedder den) Meget mere grøn end på billedet.
  • Str. M
  • Pind: 3
  • Lager: JA (Hurra)
  • Forbrug: 262 g
  • Forbrug i år i alt: 4.964 g
  • Bemærkninger: Jeg har forlænget blusen med 2 rækker mønster forneden.
    Derudover har jeg strikket halsen højere op.
    Jeg ærger mig lidt over at mønstret skærer på sådan en underlig måde over barmen. Tror det har noget at gøre med min (manglende) strikkefasthed. Ærmerne skulle også være 3/4 ærmer, i følge mønstret ;-)

Slog op til endnu en Karpe forleden.
Også af lagergarn :-)

foto 1

Tror den kan blive flot.

Syntes også lige I skal se disse billeder fra i lørdags.
Vi var inviteret på Det Glade Vanvid, af min svoger og svigerinde, der fejrede sølvbryllup.
WOW, det var godt! Super lækkert mad, gode vine og lækker udsigt.
Det eneste minus er at det slutter kl. 21.30 Sharp!
Når man sidder i et hyggeligt selskab, er det lidt ærgerligt, men sådan er konceptet.

                 foto 1 (1)foto 2 (2)

Forret (der blev hældt gazpacho over senere) og hovedret (jeg glemte at tage billede af desserten, men den var lige så flot) Det hele smagte fantastisk.

foto 3 (4)

Udsigten fra vores bord.

17 kommentarer:

  1. Det var godt, at du fik trøjen færdig, for den er da bare flot:) det med skæringen i mønsteret synes jeg ikke gør noget
    Hilsen Karen

    SvarSlet
  2. Det er en rigtig flot sommer i Tokyo - fint farvevalg - det spiller flot.
    Og heller ikke jeg synes der er noget at komme efter mht. skæringen i mønsteret. Godt du fik den færdig :o)

    SvarSlet
  3. Orv, hvor er den flot, Tine - også på trods af anderledes "skæringer" :-)

    SvarSlet
  4. Det er en fin trøje du har lavet. Skæringen er ok da den sidder over barmen og ikke midt hen over. Du ser i hver tilfælde ikke 'overskåret' ud :)
    Hilsen Gitte

    SvarSlet
  5. Den der trøje kan du altså godt være bekendt. Hvor er den blevet flot

    SvarSlet
  6. Dejligt indlæg med lidt af hvert og en virkelig flot sweater :)

    SvarSlet
  7. Jeg synes din "Sommer i Tokyo" er blevet supergod - den ekstra længden gør den mere sweater-agtig, som jo passer glimrende til garnet. Jeg kan godt se hvad du mener med skæringen over barmen, men jeg tror mest jeg bemærker det fordi du gør opmærksom på det. Jeg har talt stjerner i din og Leas "Sommer i Tokyo" og du har flere rækker stjerner i bære stykker end hun har og det er måske fordi du har strikket halsen højere op. Men jeg vil gentage er synes den er supergod! En ny karpe - fremragende idé!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis man ser billedet af originalen kan man se at skæringen er meget anderledes.
      Og det er nok den jeg sammenligner med :-)
      Karpen er et dejligt strikketøj. :-)

      Slet
  8. Sommer i Tyrol er blevet så flot, så flot!!!!!
    Skønne farver, og jeg synes det er godt at du fik strikket fra lager :-) Jeg prøver på det samme lige nu.

    Jeg har ikke prøvet den nye p. 2,5 endnu - men p 3 (med det sorte) kom igang fredag aften, og jeg er fuldstændig vil med den!!! Super behagelig at holde ved. Tror jeg skal have nogle flere.

    Vi var på besøg hos Helle og Torben i går, og hørte om Sølvbrylluppet. Lækkert mad!

    SvarSlet
    Svar
    1. Altid dejligt at få strikket fra lageret :-)
      Dejligt at du er glad for din pind.
      Det er bestemt også en god pind :-)

      Slet
  9. Dejlig trøje! Jeg har taget min ud af skammekrogen nu og startet forfra i anden farvekombi fordi jeg blev inspireret af dig/din!! Tak! Karen

    SvarSlet