onsdag den 19. november 2014

Der var 1, der var 2, der var 3…

Jeg kan ikke hækle!

Eller det vil sige, jeg kunne ikke hækle.
Jeg har jo øvet mig og efter at jeg var på kursus hos Yarnfreak, hvor jeg lærte at hækle efter diagram, kan jeg vist ikke længere tillade mig at sige, at jeg ikke kan hækle.

Det er der nogen, der har udnyttet ;-)
Pernille (tidligere kollega fra Fandango) bad mig hækle snefnug, til et kort til Sys.

Jeg lånte bogen 100 hæklede snefnug af en veninde, og gik i gang. (I øvrigt en superflot bog. der straks kom på juleønskesedlen)
Det var svært at stoppe da jeg først gik i gang, så det ene snefnug jeg egentlig skulle lave, endte med at blive til 9 stk.

IMG_1714

Jeg har forsøgt mig med at stive dem med kartoffelmel, men er ikke tilfreds. Jeg tror jeg skal prøve at stive med sukker istedet.
Jeg fik lavet kort til Sys og Lisbeth, som blev afleveret til Farvel og Goddag reception i Fandango i fredags.
Det var i øvrigt super hyggeligt, men også lidt underligt at sige farvel til Sys og velkommen til Lisbeth.
Jeg glemte desværre at tage billeder.

Der var 1, der var 2….  Ja, det gælder også med strikketøjet.

Først havde jeg strikket Polarhavet fra Annette D’s flotte bog Grønland.
(Den bedste bog Annette har lavet i mange år, syntes jeg)

Jeg “kom til” at slå op til et par modeller mere.

Først kom Fiskekutter:

FullSizeRender

Og så kom Lavasand:

FullSizeRender_1

Og der er stadig modeller tilbage i bogen jeg gerne vil lave :-)

Fiskekutter drillede mig i øvrigt en del i starten. Jeg kunne slet ikke få maskeantallet til at passe efter første indtag.
Jeg talte og talte og endte med at skrive til Annette D.
Det viste sig så, at jeg havde lavet en Fejl40!! (Jeg havde slået 299 m op istedet for 399) Hvor dum kan man være!!
Jeg skylder helt sikkert kvajekage til Annette.;-)

7 kommentarer:

  1. Meget fine snefnug :-) Måske det bliver de eneste vi får i år!

    Lækre nye "opslagsværker". Jeg strikke også på min fiskekutter.

    SvarSlet
  2. Hihi ja det er ikke altid let med alle masker. Er helt enig med dig, det er en super bog. Jeg har købt garn til to af modeler.
    Fede snefnug du har fået lavet.

    SvarSlet
  3. Intet så godt som at have kvajekage tilgode....derudover er Fiskekutter også på min "to do" jeg skal liiiige være færdig med Velfærdsmodellen først....kan ikke have flere projekter i gang ad gangen ;-)

    SvarSlet
  4. Snefnuggene er virkelig fine. De ser også ret indviklede ud, så du er vist endda rigtig god til at hækle!
    Det er imponerende at du har gang i så mange ting, men det er godt nok også en fin bog!

    SvarSlet
  5. Fine snefnug. Det er lækre sager, du har slået op til - jeg tror også, at Fiskekutter er på to-do-listen herhjemme.

    SvarSlet
  6. Vi er vist mange, der strikker den bog helt op ;-) Søde små fnug :-)

    SvarSlet
  7. Fine fnug, jeg lavede en masse sidste år fra en engelsk blog. jeg tog et par spiseskefulde vand og et lille skvæt af den hvide lim fra Pandurohobby og penslede fnuggene med det. Super effektivt :o)

    SvarSlet