tirsdag den 6. maj 2008

"Stofmisbruger"

Før i tiden, da børnene var små, var mit stofskab altid bugnende fuldt.
Når jeg fandt noget stof til billig penge, købte jeg det og gemte det.
Og det lykkedes da også(næsten) altid at få det brugt.
Det var dejligt, når man syntes de manglede en t-shirt eller et par bukser ,at kunne finde noget stof i bunken og sy noget til dem.
Nu til dags er min stofbunke noget mindre.
Børnene er blevet store og er ikke så interesserede mere. Med mindre det er til noget helt specifikt. F.eks til karneval eller gymnasiefest.
Og sådan er det jo nok også til mig selv. Hvis jeg vil sy noget, køber jeg stof til et bestemt projekt og der er sjældent rester.
Igår kiggede jeg i stofskabet og fandt noget forskelligt lyserødt stof.
Så det er nu klippet og klar til at blive syet sammen.
For når mine egne nu ikke er interesserede mere, så må andre i familien "døjes" med mine kreativiteter.
Så Mathilde i København kan godt glæde sig til nogle bluser og en sommerkjole.
Hun er vild med lyserød. Og det er vel de fleste piger der er 3 år :-)

1 kommentar:

  1. Åh - ja - En pige på 3 år elsker lyserødt. Det gør min såmænd stadig (5 år).

    Det er da dejligt at du har en at bruge rester på. Glæder mig til at se det færdigsyede.

    SvarSlet