fredag den 5. marts 2010

Hvis i lover ikke at grine.....

Så viser jeg jer, hvordan det går med den røde trøje !
Men først lige et par billeder fra i går eftermiddags, Hos Sofies Forældre.
Det er simpelthen sådan en hyggelig cafe, og sådan nogle dejlige piger der kommer og strikker.
Der bliver strikket og hæklet den ene fine ting efter den anden, og snakken går, imens saft, caffe latte, og fantastisk kage glider ned :-) Hvad mere kan man ønske sig, en torsdag eftermiddag?
Nå, men her kommer det så....
Dem der kender mig, har nok gættet det :-)
Den er endt, som så mange andre af mine trøjer. Trævlet op. Jeg har haft den liggende længe og gået og kigget på den, og kunne ikke tage mig sammen til at strikke den færdig. Jeg har været bange for, at alt det perlestrik ,ville få den til at ligne en brynje på mig. Men jeg har dog et helt klart billede, inde i mit hoved af, hvordan jeg vil have den til at se ud. Jeg vil strikke den oppe fra og ned, med de samme snoninger i raglan, men i glat. Og så har jeg en ide til ærmerne, men den ide er ikke helt færdigudviklet endnu. Jeg kan næsten ikke vente med at komme igang igen. Jeg er sikker på at den bliver fantastisk!

16 kommentarer:

  1. DMå indrønne at der var en svag krusning på mine læber - men jeg forstår dig så godt. Bluser man ikke bruger - skal trevles op. Det er så dumt at de ligger i skabet

    SvarSlet
  2. Selvfølgelig bliver den fantastisk og naturligvis lover jeg at lade være med at grine!
    Men jeg smiler ;-)

    Ser ud til at være en MEGET hyggelig café :-)

    SvarSlet
  3. Jeg er LIGE kommet hjem fra Hos Sofies Forældre. Der er bare hyggeligt. Jeg har været der flere gange, men i dag prøvede jeg deres kyllingesalat, og en lækker flødebolle med violer. Mums. Er det caféen, der arrangerer strikkeeftermiddage, eller er det noget privat?

    Jeg er bare så dårlig til at trævle op,- jeg lader det hellere ligge i hundrede år til ingen nytte. Og DET er da dumt.

    SvarSlet
  4. Her trevles der også op, hellere det end at det ikke bruges.
    Hyggeligt café I har!

    SvarSlet
  5. Indrømmet - jeg griner og ryster på hovedet. Mon ikke snart dit "strikkeheld" vender, for du er da noget uheldig.

    Den strikkecafe ser godt nok hyggelig ud:-)

    SvarSlet
  6. Nynne: Det er helt ok at småle :-) Jeg kan heller ikke selv lade være.

    Lene: Du smiler bare, det er iorden :-)
    Det er simpelthen så hyggeligt, til den cafe.

    Eva: De flødeboller er helt fantastiske. Har du prøvet den med lakrids? Det er noget vi selv har arrangeret. Vi har en fast bookning hver anden torsdag.

    SFMT: Det er også mit motto :-)

    Dorthe: Jeg griner med :-) Og krydser fingrene for at heldet vender!

    SvarSlet
  7. :-)...jeg griner ikke, men smiler bredt :-)

    SvarSlet
  8. Anne: Det må man gerne :-)

    SvarSlet
  9. Du er da billig i garn fortiden, men genbrug er jo også sagen ;-) fnis - den skal nok blive god, det er sikker på. Ellers så kan du jo bare trævle den op igen ik' ha ha !

    SvarSlet
  10. Helle: Det er da det jeg kan :-) Selvom genbrug er sagen, svinder det jo ikke meget i lageret. Men hvis jeg får taget mig sammen og får strikket denne her færdig, så må det da give et plus i bogen :-)

    SvarSlet
  11. Altså Tine - nu igen. Det svinder da aldrig i det garnlager ;-)
    Jeg forstår godt hvad du mener. Trøjen er jo strikket på forholdsvis tykke pinde, og så perlestrik. Så det kan godt virke voldsomt. Synes din idé med oppefra og ned og glatstrik lyder som en rigtig god idé.

    Hmmmm - jeg vil på deltid om torsdagen......

    SvarSlet
  12. Som altid udnytter du dit garn fuldt ud:-) Er der nogen trøjer du IKKE har strikket flere gange?

    SvarSlet
  13. Det så ud til at være lige så hyggeligt, som det plejer at være.

    Hvad er nu det for noget med den røde sag?
    Glæder mig til at se, hvad det bliver til næste gang. :-D

    Skal se, om jeg kan skrive min opskrift på chokoladekage ned næste gang, jeg bager dem. Den bliver ikke tør.

    SvarSlet
  14. Gitte: Nej det er jo netop problemet. På den anden side håber jeg at resultatet bliver bedre :-)
    Det behøver jo kun være hver anden torsdag :-)

    Irene: Nogle enkelte, men det er vist mange år siden :-)

    Nette: Det var nøjagtig lige så hyggeligt som det plejer :-)
    Vi savnede dig.
    Lyder godt med den opskrift. Jeg vil gerne have nogen at vælge imellem :-)

    SvarSlet
  15. den der strikkeeftermiddag ser bare så dejlig ud, nu må jeg altså se at få den strikkeklub op at køre. rød trøje ser godt ud er det en opskrift du vil dele med os andre?
    hilsen Anne-lise

    SvarSlet
  16. Anne-Lise: Skynd dig at få gang i en strikkeftermiddag. Det er simpelthen så hyggeligt!
    Efterhånden har den røde bluse vist sit eget liv, men når den er færdig skal jeg nok skrive lidt mere om den :-)

    SvarSlet