torsdag den 14. oktober 2010

Blocking wirer

Det er da genialt! Tænk at sådan nogle helt almindelige metal stænger kan være sådan en stor hjælp

Jeg er netop blevet færdig med kanten på babytæppet (igen). Og så er det blevet vasket og tørret i den dejlige sol.

014

Før jeg fik mine wirer ville jeg have brugt rigtig rigtig mange knappenåle, til at spænde det ud med.

001

(Her kan i se et eksempel på hvor mange nåle jeg brugte før)

Men nu trækker jeg bare wirerne igennem kanten og sætter nogle enkelte nåle i for at holde faconen. Det er godt nok smart! 013

Jeg har selvfølgelig ikke prøvet det endnu med et rundt sjal, men det skal jeg nok vise, når engang det bliver aktuelt.

12 kommentarer:

  1. Hej Tine!
    Det er da dejligt de fungerer, med det bøvl du har haft med dem. Jeg glæder mig til at prøve mine.

    SvarSlet
  2. Hvor ser det bare genialt ud.

    SvarSlet
  3. Hmmm, har ellers besluttet, at de IKKE skal skabe et behov hos mig, men nu ...... ??

    Tine, altså ;-)

    PS: Lækkert tæppe :-)

    SvarSlet
  4. AG: Du kan godt glæde dig :-)

    Lin: Ja, tænk at en så simpel ting kan være så genial :-)

    Lene: Du som strikker så mange smukke sjaler. Du må da eje sådan nogle :-)

    SvarSlet
  5. Ih, hvor smart. Sådan nogle kunne jeg godt bruge lige nu :-)

    SvarSlet
  6. Hvor er det altså bare smart.... Jeg hader så meget at skulle blogge ting ud, og de kan ligge længe i kurven, inden jeg får mig taget sammen - måske med sådan nogle smarte dimser ? Har kigget lidt på din side for at se om jeg kunne lure, hvor du har dem fra.... men det er ikke lykkedes mig at finde det ? Vil du hjælpe mig ?

    SvarSlet
  7. Altså hvordan kan man leve uden ;-) Skønt tæppe du har strikket.

    SvarSlet
  8. Lykke: Kan du ikke lige sende mig en beked enten på mail eller på Ravelry?

    Mie: Jeg har købt dem hos Knit Picks i USA. Jeg ved desværre ikke om man kan købe dem i DK. Måske i England?

    Helle: Det der strikning kræver hele tiden nyt udstyr :)

    SvarSlet
  9. Lækkert babytæppe Tine! Jeg havde ellers besluttet, at jeg ikke skulle have de wirer, men men...Jeg tror gerne jeg vil have et par stykker eller tre - er det nok til at blokke et sjal?

    SvarSlet
  10. Irene: Nej, det er ikke nok. Jeg har brugt 6 til dette tæppe. Og jeg brugt vist 8 til tørklædet den anden dag!

    SvarSlet
  11. Hej Tine

    smarte wirere du der har....Det firma du nævner vil ikke sende til Danmark - hvordan klarede du den udfordring

    SvarSlet
  12. Hej Hanne.
    Jeg hentede dem selv i USA :-)
    Måske man kan få dem i England?
    Hilsen Tine

    SvarSlet