onsdag den 22. december 2010

En overblokket citron og et kedeligt tørklæde!

Jeg har strikket Citron til min svigermor i julegave. Men jeg har fået blokket det alt for meget.

001

Som i kan se er bølgerne forsvundet. Så nu har jeg vasket det igen. Desværre blev det vist i lidt for varmt vand. Det er ihvertfald blevet lidt mindre og fastere i det :-( Det kan jeg så ikke vise jer, for nu er det pakket ind, og så håber jeg bare hun kan bruge det alligevel.

Min svigerfar får dette tørklæde og hue.

004008

Det er meget sjældent at jeg syntes det er kedeligt at strikke, men dette tørklæde var altså super kedeligt at strikke. Heldigvis var det godt som strikketøj, da vi kørte til Holland. 7 timers køretur hver vej, giver godt på strikke kontoen :-) Begge billeder er taget før vask.

  • Faktaboks
  • Mønster: Citron (gratis opskrift på Knitty)
  • Garn: Malabrigo Lace, købt hos Slavi
  • Pinde: 4
  • Forbrug: 1 ngl
  • Farve: Blå, jeg tror den hedder Indigo på Slavis hjemmeside
  • Bemærkninger: En anden gang ville jeg nok strikke det af 2 ngl. Jeg syntes det var lille. Ellers både et fint mønster og noget super lækkert garn.

  • Faktaboks
  • Mønster: Halstørklæde – selvopfundet…Hue: Man Hat (gratis opskrift på Ravelry)
  • Garn: Jo Sharp Alpaca Silk Georgette (lagergarn)
  • Forbrug: 7.5 ngl da jeg strikkede med dobbelt garn
  • Pinde: 5 og 5.5
  • Farve: Lys brun, en rigtig bedstefar farve :-)
  • Bemærkninger: Halstørklædet er strikket med halvpatent. Ellers ikke så meget at sige, før min svigerfar har fået det og jeg ved om han kan lide det.

7 kommentarer:

  1. Det er ellers et flot sjal. Jeg håber da, at hun kan bruge det.
    Og svigerfar kommer vist ikke til at fryse.

    SvarSlet
  2. Det var da superærgerligt med sjalet, det så bare så flot ud hos Fandango sidst. Jeg er glad for at du deler det skete, for jeg har aldrig tænkt på at der kan "overblokkes", men nu vil jeg være opmærksom på det.

    Jeg håber din svigermor kan bruge det, faktisk tropr jeg sagtens hun kan.

    Jeg synes hue og halstørklæde ser lækkert og klassisk ud, det skal nok bringe glæde!

    SvarSlet
  3. Ærgerligt med Citronen, men det ser da ud til at du har reddet den.
    Modtageren ved måske ikke hvordan den skal se ud.Også et lækkert sæt til svigerfar - perfekt idenne kulde.

    SvarSlet
  4. Dejlige gaver. Jeg synes Citronen ser fantastisk ud og ved man ikke bedre, skulle det vel bare se sådan ud!
    Godt og klassisk sæt til din svigerfar, det skal nok gøre lykke.
    God jul til dig og dine, i det kolde nord.

    SvarSlet
  5. Eva: Ja, det er et dejligt sjal. Jeg krydser fingre for at hun bliver glad. Nej, han kommer bestemt ikke til at fryse :-)

    Susanne: Når mønstret er de der bølger, så skal man ihvertfald ikke strække det for meget. Så forsvinder de. Så lærte jeg også det :-)

    Mormorstrik: Billedet er taget før anden vask. Der var det desværre blevet en del mindre.
    Det skulle have haft en masse bølger som forsvandt i blogning. Jeg fik dem igen ved 2 vask, men som sagt krøb det så også :-(

    Kirsten: Du har ret. Jeg skulle nok bare have ladet det være :-)
    Og god jul til dig i det varme syd :-)

    SvarSlet
  6. Ærgerlig at du sådan har fået overblokket Citron-sjalet. Tror du ikke det går alligevel?

    Hilsen Dorthe med et underblokket tørklæde, men jeg kan ikke nå at gøre noget ved det. Købet er kørt.

    SvarSlet
  7. Jeg synes da sjalet ser flot ud! Og et lækkert sæt til din svigerfar. Håber I får en rigtig glædelig jul Tine!

    SvarSlet