tirsdag den 12. maj 2015

I regn og blæst

Tog jeg til Saltum med Ina og Tina.

Vi var der tidligt og var så heldige at finde en parkeringsplads med det samme.
Og fik også set mange boder, før det vrimlede ind med garnhungrende kvinder (nogen med stakkels mænd på slæb)
Vejret blev dog værre og værre og tilsidst blev vi enige om at køre forbi Garnudsalg i Gug, på vej hjem.

Her var der varme og hyggelig snak med både Lise Lotte og Hanne, samt masser af gramsen på garn.
"Heldigvis" havde jeg glemt kontanter, så jeg fik slet ikke købt noget
(Kan I se glorien) ;-)

Jeg glemte helt at få taget nogen billeder!
Tror det var kulden, der gjorde det!
Men til gengæld fik jeg hilst på Gitte, Lene og Susanne :-)

Og jeg fik da købt lidt i Saltum:






























6 ngl lækkert strømpegarn fra Holst Garn.
Planen er en cardigan, sammen med noget garn købt i Ry






























Og Dia fra Hanne Falkenberg.
Modellen har spøgt i baghovedet, siden Fanø sidste år, hvor jeg prøvede den.
Dengang var jeg meget i tvivl om farvekombinationen, men i lørdags var jeg slet ikke i tvivl.

Ellers er opdateringen på strikkefronten at jeg er begyndt på et sjal i moskus!
Wow,  det er lækkert at strikke i.
Næsten som at sidde med en sky på pindene ;-)






























Mandag fik jeg en forsinket Mors Dags gave fra Line.
Det er ellers ikke noget vi normalt gør noget ud af.
(Per mente jeg havde klaret gaven selv i Saltum) ;-)
Line havde selv været i gang, og jeg er meget meget glad for den :-)
Tak søde Line ❤️ Du kender mig godt :-)







11 kommentarer:

  1. Sikken en fin og betænksom gave - det varmer jo et moderhjerte :-) Dejligt at løbe ind i dig i Saltum - jøsses da, hvor var der mange mennesker i år :-) Er det samme farvekombination som på billedet du har valgt? Det er en superflot model :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan også tro jeg er glad for den :-)
      Ja, det er den farve på billedet, jeg har købt.
      Glæder mig til at komme igang :-)
      Dejligt at møde jer. Du har ret. Der var godt nok mange mennesker i år!
      Måske var det fordi vejret var så dårligt, at alle var indendørs på samme tid.

      Slet
  2. Skøn gave du har fået Tine :-) jeg spørger som Lene, er det samme farve kombination ? Næste år kommer jeg til Saltum sammen med Janet, min ro- og gåveninde her fra Sorø..måske vi løber ind i hinanden der eller i Gug...aii vi må ses inden !

    SvarSlet
  3. Vi må helt sikkert ses inden!
    Måske til Garnstafetten ;-)
    Kunne helt sikkert være hyggeligt at mødes i Saltum.
    Ja, det er den farvekombination jeg har købt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Suk, jeg når ikke garnstafetten i år ...så vi må ses en anden gang

      Slet
  4. Mærkeligt, at det skal være så dårligt vejr til uld-festival. Så får man jo slet ikke lyst til at købe noget.

    Godt, at du ikke går ned på planer!

    Sikke en sød Mors-dags-hilsen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er tredje gang jeg var i Saltum, og der har været dårligt vejr hver gang.
      Meget mærkeligt

      Slet
  5. Hvor er det et fint billede!
    Den bluse du skal strikke er virkelig pæn. Flot farve!

    SvarSlet
  6. Fint og betænksom Morsdagsgave...
    Lækre indkøb fra Saltum! Hvordan er strømpegarnet fra Holst?... det havde jeg ikke set hun forhandler!
    Lækkert med moskusuld... Jeg har 100g og er hulmønsterforskrækket... så leder efter er godt mønster... Hvad strikker du? Sjal... Tørklæde?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg strikker et aflangt sjal med hulmønster ;-)
      En meget udførlig engelsk opskrift, der hedder Nefertiti Wrap
      Du må bare kaste dig ud i hulmønster. Det kan du sagtens finde ud af :-)

      Slet
  7. Uh, som altid har du fundet nogle lækre ting. Jeg har faktisk også et kit til Dia liggende, men har opdaget, at jeg skal helt ned på en pind 2½ for at ramme strikkefastheden og det har jeg altså ikke mod på, så den er ikke blevet til noget endnu.
    Det moskusuld ser også ud som en sky - vildt lækker.
    Sikke en sød morsdagsgave, som enhver garnnørd vil blive glad for.

    SvarSlet