søndag den 4. marts 2018

Hue strik og besøg hos G-Uld

Det har godt nok været bidende koldt det sidste stykke tid.

Så jeg har haft gang i strikkepindene.

Først strikkede jeg Hipsterhuen, i en varm brændt orange der kunne matche det tørklæde jeg strikkede sidst år, i alpaca fra G-Uld

  

Fakta:
Opskrift: Hipsterhue fra PetiteKnit
Garn: Pernilla fra Filcolana
Pind: 3 mm
Forbrug: 50 g

Så strikkede jeg en hue til Per, så han heller ikke skulle fryse.
Egentlig havde han en hue jeg havde strikket til ham for mange år siden, men den var ikke ret pæn mere, så en ny måtte til.


Fakta:
Opskrift: Bostonhue af Susie Haumann
Garn: Anina fra Filcolana
Pind: 3 mm
Forbrug: ca. 50 g 

Og til sidst strikkede jeg en hujende kunne matche Vertice Unite. 
Den blev ret god, syntes jeg.

  

Fakta:
Opskrift: Dazzle hat, fra Ravelry
Garn: Diverse rester fra Vertice Unite og mørk blå Anina fra Filcolana.
Pind: 3 mm
Forbrug: i alt 57 g

Hvad er der ellers på pindene for tiden?

Berber fra Masker fra Marrakech (den ligger dog lidt i hi, da jeg er blevet i tvivl om jeg kan lide skuldrene)
Et tørklæde af eget design, til butikken.
Slyngrose tørklæde af Susie Haumann
En hæklet kjole (startet da jeg ikke kunne strikke efter operationen)
Skift cardigan fra Woolfolk


Og som hos alle I andre, ligger der garn og venter til mange flere projekter.

Et super hyggeligt besøg hos G-Uld, sammen med Susanne, gjorde det ikke bedre ;-)



  

 Tak for besøget Anne. Det var en fornøjelse ❤️

2 kommentarer:

  1. Sikke da fine huer, du har strikket. Og der har sandelig været brug for dem med den vinter, vi lige har nået at få.

    SvarSlet
  2. Jeg er især vild med Bostonhuen og er i gang med nr. 2. Dazzle-huen er sjov - og lidt mindre ensformig ;)

    SvarSlet