onsdag den 18. juli 2012

Færdige og ufærdige projekter.

Allerførst skal jeg lige høre jeres mening om mit KAL strik.
Jeg startede jo med at vælge 2 lilla farver, men syntes de blev for kedelige. Så derfor valgte jeg 2 nye farver (med hjælp fra strikkepigerne) og jeg var super tilfreds med dem. Der var gang i dem og de var flotte sammen.

Men så begyndte jeg at strikke, og nu er jeg altså i tvivl igen.

Først strikkede jeg denne kombination (billedet er taget i bilen, så det er ikke særligt godt)

2012-07-16 11.53.49

Jeg syntes at der var for meget turkis i, så jeg pillede det op og strikkede farverne omvendt:

2012-07-17 10.08.23

Men nu syntes jeg altså der er for meget Tivoli/Cirkus over det!
Jeg vil gerne høre jeres mening, inden jeg strikker videre. Skal jeg fortsætte, gå tilbage til første forsøg eller tage de oprindelige 2 farver??   Og næste del kommer jo på fredag, så jeg begynder altså at have lidt travlt ;-)

Nå, men nu tilbage til de færdige projekter

2012-07-17 16.56.15

  • Faktaboks
  • Mønster: No 12 fra Amimono Home
  • Garn: ÅLJ (de røde og rosa, købt hos Garn10) og supersoft (lilla og grå, købt hos Fandango)
  • Farver: Rød, Lyserød, bordeaux, Lilla og Grå
  • Pind: 4
  • Forbrug: Glemte at veje det inden jeg syede puden indeni, men der er ca. brugt 325 g garn
  • Bemærkninger: Det grå og lilla garn er strikket dobbelt. Jeg slog 55 m op, da jeg ikke ville have den helt så stor som i opskriften, men jeg kunne sagtens have nøjedes med 50 m. Puden indeni er 50x50 cm.

Et par små projekter er blevet færdige. Der er endnu ikke nogen modtagere, men jeg fik brugt garnet næsten helt op, og det var det, der var planen.

      2012-07-17 18.14.562012-07-17 18.15.13

  • Faktaboks
  • Mønstre: All You Knit is Love af Susie Haumann
  • Garn: Geilsk bomuld/uld.
  • Farve: Blå (det gamle tynde bomuld/uld, strikket dobbelt) Lyng (resten fra min kjole no.8)
  • Str: Begge 2 blev mindre end opskriften, vesten er ca. 6 mdr og kjolen 0-6 mdr
  • Pind: 3
  • Forbrug: 55 g ialt
  • Forbrug i år ialt: 4.561 g

15 kommentarer:

  1. Jeg er vild med den variant du kalder Tivoli/Cirkus-agtig!!!! Synes den er helt fantastisk og som jeg ser det vil det passe fint til mange af de bluser og kjoler du har strikket!!!

    Men det skal jo føles rigtigt for dig og det gør det vel ikke når du spørger.......så Tine, måske skal du pille op igen :-)

    SvarSlet
  2. Hvis jeg skulle vælge, så ville jeg gå tilbage til de 2 lilla farver. Den anden farvekombination er også flot men jeg ville vælge noget mere dæmpet. Din pude er megaflot.

    SvarSlet
  3. Jeg er også konservativ - jeg ville vælge de to lilla farver - synes der er alt for meget "slikkepind" over de to andre farvekombinationer. Din pude er blevet så flot!!!

    SvarSlet
  4. Supper flot pude og en fortsat dejlig sommerferie.:-)

    SvarSlet
  5. Enig - tilbage til de lilla farver!

    Meget flot pude - den kunne jeg godt overveje, jeg går faktisk og har lyst til knappuder i sofaen.

    Babytøjer er også sødt, jeg er ret vild med Susie Haumanns opskrifter i den bog.

    SvarSlet
  6. Wow, hvor er din pude flot !
    Jeg er enig mht candyfloss effekten.... :-))
    Tænkte på om ikke du kunne udskifte den ene farve med en grå, så kan den være turkis/grå eller rosa/grå.
    Ellers er det tilbage til de lilla farver :-)

    SvarSlet
  7. Jeg ville nok udskifte den ene farve med en mere neutral.
    Sej pude, får helt lyst til at strikke en eller to .))

    YT

    SvarSlet
  8. Jeg ville vælge de 2 lilla farver :-) Jeg strikker den iøvrigt også selv - med sort bund og pink/rød/lilla farveskiftende Lang Jawoll magic.
    Din pude er virkelig flot ! Måske man skulle gå i gang med et par stykker til sofaerne ?? :-D

    SvarSlet
  9. Flot pude!

    Ville nok vælge en mere "kedelig" farve sammen med en lilla.

    SvarSlet
  10. Hvor er du da flittig.
    Det der med farver er så svært at blive enige om. Jeg er MEGET kedelig hvad farver angår, så selv ville jeg vælge noget helt neutralt (jeg elsker lilla, og dine ser fine ud). Men hvis du selv er i tvivl, skal du nok lytte til dig selv og finde en anden kombi:)

    SvarSlet
  11. Det er svært, af de to prøver synes jeg godt den "cirkusagtige" kan udvikle sig til noget fint, men jeg fornemmer at du er mere til de to lilla, så det er vist forfra med dem. Ellers tag konsekvensen af at du alligevel er presset i tid og vent til de første billeder af næste "clue" dukker op fredag.

    SvarSlet
  12. Ej hvor er puden flot, det skal jeg til at gøre noget mere i, helt klart
    Hilsen anne

    SvarSlet
  13. Hvis jeg var dig (med forbehold for at farverne måske ikke er realistiske på min skærm) ville jeg prøve med den mørkeste af de to oprindelige farver og så sammen med den blå du har gang i nu. Tror det ville blive lækkert :-)

    SvarSlet
  14. uha det er svært jeg kan nu godt lide de lilla, men jeg er altså heller ikke så vild med tivoli

    SvarSlet
  15. Tusind tak alle sammen!
    Jeg må sige at Stephen havde helt ret, da han skrev at man kunne se med det samme i Clue 1 om farverne var rigtige.
    For mig var det ihvertfald ikke dette valg.
    Til gengæld er jeg blevet rigtig glad for mit 3 valg :-)

    SvarSlet