mandag den 26. november 2012

En lille smule strik…

Det er desværre ikke meget strik der er kommet af mine pinde, her på det sidste.
Albuen driller stadig, og jeg kan kun strikke i meget korte perioder.

Så hvor gerne jeg end ville tage tråden op, så må det desværre vente til bedre tider.

Jeg kan dog alligevel fremvise lidt strik. Jeg strikkede nemlig strømper til nevøerne på min tur til SF.
Det første par blev næsten færdigt på flyveturen over og var til ældste nevøen. 
Det næste par blev strikket med heppen fra sidelinen af mindste nevøen :-)

              IMG_0698IMG_0777

Begge par strømper er strikket fra tåen og op, 2 på en gang.
Jeg laver ikke nogen faktaboks, da jeg ikke ved hvor meget garn jeg brugte. Men begge par blev strikket af rester.

En pude er også blevet færdig. Den er strikket af rester fra denne pude, og er inspireret af Ullas pude.

           2012-11-10 10.53.452012-11-10 10.53.52

Jeg lavede forskel på for og bag, bare for at det ikke skulle blive for kedeligt :-)
Her kommer heller ikke nogen faktaboks.

Til sidst kommer der et halsrør, jeg har strikket for Fandango.

                        2012-11-05 11.06.592012-11-05 11.07.53

Opskriften er fundet på hen ad vejen. Fandt ud af da jeg var færdig at bagsiden vist var pænest :-)

Det er ikke fordi, der ikke er strikketøj på pindene for tiden. Der er både en hue, strømper, sjal og børnetøj, men som sagt er min albue ikke særlig samarbejdsvillig, så det går meget langsomt.
Jeg skal nok vise frem, efterhånden som det bliver færdigt. I må bare have tålmodig så længe :-)

8 kommentarer:

  1. Synes da det er en hel del alligevel!

    Flot pude og en god måde at få brugt rester og lege med farver :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Berit.
      I forhold til hvor hurtigt jeg plejer at strikke. så jeg syntes jeg selv at det er alt for lidt det bliver til :-)
      Men armen har haft godt af det, selv om den stadig ikke er alt for god.

      Slet
  2. Det er da træls med de arme. Heldigvis kan små-projekter og strik på tykke pinde give en succesoplevelse;-)

    Skøn pude.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dumme arme.
      Det kan du jo snakke med om :-(

      Jeg holder mig også til de små projekter, selvom det rykker lidt i fingrene for at strikke noget større :-)

      Slet
  3. Det er da alligevel blevet til en del strik Tine. Imponerende, når nu du har sådan en dårlig arm. Jeg håber det bliver bedre inden længe. Det er ikke sjovt for en strikkenørd at være pacificere på den måde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det er overhovedet ikke sjovt :-(
      Og det ved du jo alt om...
      Håber også at du får strikket lidt, selvom du også døjer :-)

      Slet
  4. Du har da fået strikket meget! Fine strømper og puder.

    Jørgen ønsker sig hjemmestrikkede strømper i julegave. Dét er lige før jeg har fået en strikkeblokade....

    Ses snart.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte.
      Sådan et beskedent strømpeønske må du da opfylde!
      Også selvom det er str. stor :-)
      Vi ses på lørdag.

      Slet