søndag den 23. marts 2014

Søndags syslerier

I dag slapper jeg af.
Laver ikke rigtig noget.
Får ikke taget tøj på.
Strikker lidt.
Ser lidt film.
Hygger mig.

                      2014-03-15 16.25.002014-03-23 14.46.09

Sommer blusen er blevet vasket og tørret i tørretumbleren.
Venstre billede er før og højre billede efter.
Det hjalp heldigvis på de lange arme :-)
Fotografen (aka Per) er i Malaga og spille golf, så der kommer ikke billede med indhold før han er hjemme igen.

Jeg har trukket vejret dybt ned i maven og klippet op til lynlås og ærmer.

2014-03-20 09.18.35

Blusen er til ældste nevøen (9 år) men hold da op den ser stor ud?
Heldigvis ved man jo at drenge i den alder vokser ;-)

2014-03-20 19.52.44

Jeg bestilte ekstra garn i torsdags (formiddag), da jeg opdagede at hætten skulle strikkes rød.
Tror jeg fik den hurtigste levering i historien.
Garnet lå i postkassen, da jeg kom hjem fra byen om aftenen!!
Tak til Helle i Garn10 :-)

                 2014-03-18 08.04.092014-03-21 10.36.19

Jeg har igen i år fået gækkebreve (fra USA).
Det er sørme svært at gætte hvem det er fra ;-)
Jeg har samlet et par papæg, med lidt lækkerier i, til når engang jeg får at vide, hvem der har sendt dem!

2014-03-23 14.45.09

Overspringshandling, bare fordi ;-)
En Marius hue til en god ven, der snart bliver 50 år og gerne ville have denne hue i bomuld.

  • Faktaboks
  • Mønster: Marius Lue fra min dejlige Marius bog.
  • Garn: Kappa fra Lang Yarns, købt i Fandango
  • Pinde: 3.5 og 4
  • Farve: Blå, rød, hvid
  • Herrestr.
  • Lagergarn: Nej
  • Forbrug: 73 g
  • Forbrug i år i alt: 1638 g
  • Bemærkninger: Huen er blevet super lækker. Får lyst til at strikke en Marius bluse til mig selv i det garn.

10 kommentarer:

  1. Hvor er det en sød bluse med de fine pastelfarver og sikke en forskel det gjorde at komme den i tørre tumbleren. Marius trøjen bliver altså også utrolig flot. Hvis den skulle blive for stor, kan den måske også formindskes lidt med en tur i tumbleren.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror også at jeg kommer til at bruge den rigtig meget :-)
      Marius sweateren er strikket i superwash, så den kommer nok ikke til krympe så meget i tørretumbleren :-)

      Slet
  2. Den er blevet rigtig fin, din bluse. ... og ja, skidt pyt at trøjen er lidt stor. Drenge vokser mens man vender ryggen til :o)

    SvarSlet
  3. Åh, jeg er glad for at se at sommerbluser artede sig godt i tørretumbleren. Marius tingene ser rigtig dejlige ud - jeg har faktisk tænkt på om jeg ikke skal have Marius pulsvarmere - et par i klassiske farver også et par i vilde farver. Ja. ja jeg har mange projekter.
    Det var da magisk forsendelse fra Garn10 - har hun mon en ugle som Harry Potter?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror bestemt de må have en ugle.
      De behøvede ihvertfald ikke frimærker ;-)

      Hvis du skal bruge Marius mønsterbogen siger du bare til.

      Slet
  4. Den er bare så flot den bluse - og spændende hvordan Marius falder ud :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.
      Lige er Marius i vaskemaskinen, så jeg er også spændt :-)

      Slet
  5. Det er totalt hyggeligt at få gækkebreve helt fra USA! De venter sikkert i stor spænding på at afsløre sig.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er sikker på det er noget af det første de fortæller mig :-)

      Slet