torsdag den 5. juni 2014

Der bliver strikket..

Når man har mange ting i gang, på en gang, er der ofte flere ting der bliver færdige på en gang.
Så derfor kommer der lige en række færdige projekter:

                      IMG_2628IMG_2631

D. 24 april (Ja Ja, jeg ved godt det er længe siden) skulle vi afsløre vores hemmelige strømpe Hos Sofies Forældre.
Emnet var Spring Sock (Forår). Man bestemte selv om det var strømpens navn, farve eller noget helt andet der definerede forår.
Jeg strikkede dem her. De er foræret videre til min veninde, der blev meget glad :-)

  • Faktaboks
  • Mønster: The Scent of Lavender fra Around the world in knitted socks.
    Jeg valgte mønstret fordi jeg syntes det lignede tulipaner
  • Garn: Anzula Squishy (Merino, Cashmere, Nylon) Købt i Purl Soho
  • Farve: Claret
  • Str: 39
  • Pind: 2.5
  • Vægt: 70 g
  • Bemærkninger: Af en eller anden grund har jeg fået strikket den ene hæl længere end den anden. Meget irriterende når det er en gave!

IMG_2809

Ravello er en utrolig lækker bluse. Jeg glæder mig næsten til en koldere tid ;-)
Det er egentlig en mere løs bluse i opskriften (og det gør jeg nok næste gang jeg skal strikke den) men jeg havde 2 ngl. lækkert garn jeg ville bruge, og disse nøgler bestemte derfor størrelse og længde.

  • Faktaboks
  • Mønster: Ravello af Isabell Kraemer (en super dygtig designer
  • Garn: Grå: Handwerks Silky sock, købt i Uncommon Threads
             Blå: Madelinetosh Merino Light, købt i Purl Soho
             Rød: Madelinetosh Tosh Sock, en vareprøve fra Fandango
  • Str: ca. M (min strikkefasthed passede ikke helt)
  • Pind: 3.5
  • Vægt: 260 g
  • Bemærkninger: Dejligt mønster. Tror gerne jeg vil strikke den igen :-)
    Desværre smittede det røde garn af i vask. Det er ikke til at se det, på dette billede, men den grå var meget lys grå før vask og er nu grå/rød nu. Meget ærgerligt!!

IMG_2812

Endnu en vinterkjole er blevet færdig. God timing ;-)

  • Faktaboks
  • Mønster: Still Light Tunic af Veera Välimäki (endnu en dygtig designer)
  • Garn: Palette fra Knit Picks
  • Farve: Brændt Orange
  • Pind: 3
  • Str. M
  • Vægt: 410 g
  • Bemærkninger: Slog 8 masker op under hver arm, hvilket har gjort at den er blevet lidt bred.
    Men syntes egentlig ikke det gør noget.
    Endnu en model jeg gerne gentog!
IMG_1477

Jeg havde en del rester fra denne sommerbluse.
Den er egentlig aldrig blevet et hit. Jeg syntes den er for slasket. Tror det er fordi mønstret er så åbent.
Nå men tilbage til denne kjole. Jeg ville gerne bruge mine rester, men som det altid sker når man skal bruge rester ender det med at man køber lidt mere og har en hel del i overskud!
Jeg måtte købe lidt mere gul og er nu igang med en bluse til mig selv af alle resterne ;-)

  • Faktaboks
  • Mønster: Lille Karla af Ellen Holm
  • Garn: Linea fra Cewec
  • Farver: Gul, Koral, Fersken; Mørk Beige
  • Str: 3-4 år
  • Pind: 3.0 mm
  • Vægt: 84 g
  • Bemærkninger: Ved endnu om hende jeg har i tankerne kan passe den. Hvis ikke, ender den i gavekassen.
  • Forbrug i alt: 824 g
  • Forbrug i år i alt: 3.582 kg

Nyt på pindene:

IMG_1476

Cardigan til Line. Garn og opskrift fra Pickles

10155317_10152370650259210_1288212176061226087_n

HUSK DET ER I NÆSTE WEEKEND ÅRHUS HOLDER GARNSTAFET
FØLG MED PÅ VORES HJEMMESIDE ELLER PÅ FACEBOOK
VI GLÆDER OS MEGET TIL AT SE JER ALLE :-)

15 kommentarer:

  1. Hei Tine
    Det er jo helt villt, du har strikket såååå mye fint!!!
    Ravelloen er kjempeflott, og satt så fint på. Den tror jeg at jeg også vil strikke en gang.
    Jeg ville vasket den en gang til, i maskinen på ullprogram, så kanskje rødfargene forlater det grå.....?
    Og ja, så sees vi neste helg! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Sylvia.
      Hvor var det dejligt at hilse på dig igen :-)

      Slet
  2. Sikke mange fine ting, du har strikket. Elsker sokkerne. Og hvor ærgerligt med farven, som er løbet ud. Håber det måske kan mindskes med endnu en vask? Og så glæder jeg mig meget til at se den Pickles cardigan. Har mange gange kigget på mønsteret - ser SÅ flot ud. kh. Ingrid

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ingrid :-)
      Jeg håber også at blusen bliver bedre næste gang jeg vasker den.

      Slet
  3. Sikke mange dejlige ting du har fået færdigt - de er rigtigt gode, men den røde stilllight er fantastisk og den klæder dig helt fantastisk

    SvarSlet
  4. Sikke nogle lækre ting, du har fået færdig. Skøn kjole - nu kan den måske hjælpe med, at der er noget at se frem til, når vinteren kommer ;o) Og blusen er rigtig flot. Ærgerligt at den røde smittede af. Hvis det bliver ved, er det et godt råd at bruge eddike i skyllevandet :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mona :-)
      Hvis man kan glæder sig til vinter, så gør jeg det ;-)

      Slet
  5. Skal lige love for du er flittig ;) dejligt.
    Skønne ting du har strikket.
    Her er der 2 af dem jeg har købt opskrift til,
    Så må jeg se om jeg kan hitte ud af lommen på kjolen :))

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Yt.
      Du spørger bare hvis du får brug for hjælp med lommen :-)

      Slet
  6. Ih du milde Tine - mange fine og lækre projekter, du har fået færdige :-) Sikken flot, flot kjole :-)
    Håber I får en rigtig god og hyggelig garnstafet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lene :-)
      Vi havde en dejlig Garnstafet.
      Måske du kunne komme næste år? :-)

      Slet
  7. Skønne ting du har lavet. Især trøjen er jeg vild med - bare synd med farveafsmitningen. Jeg bruger et par engangsvaskeklude i hver vask til opsamling af overskudsfarve. Prøv evt. det næste gang du vasker den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke da en god ide.
      Den vil jeg prøve. Tak :-)

      Slet
  8. Hvor er din Ravello bluse flot og hvor er du heldig at kunne forstå en engelsk opskrift...Jeg købte opskriften, men forstår ikke en dyt...AK
    MVH Henriette

    SvarSlet